ساخت سوله سردخانه با قیمت ارزان.سوله سردخانه چیست؟

ساخت سوله سردخانه با قیمت ارزان.سوله سردخانه چیست؟

سوله‌ها کاربری‌های مختلفی دارند. یکی از کاربری‌های مهم سوله‎های ساخته شده در کشور سوله سردخانه می‌باشد. ساخت سوله سردخانه در کشور در سال‌های اخیر رونق زیادی گرفته است. علت این امر جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و باغبانی می‌باشد. در واقع سردخانه داران با ساخت سوله سردخانه محصولات را تا زمان مناسب آن برای فروش داخل سردخانه نگهداری می‌کنند. از همین رو ساخت سوله سردخانه در سال‌های اخیر رونق فراوانی در مناطقی که کشاورزی و باغداری در سطح بالایی می‌باشد رونق گرفته است.

سوله سردخانه با دیگر سوله‎ها تفاوت زیادی دارد. این تفاوت‌ها در نوع طراحی، اندازه و ابعاد و نوع برش ورق‌ها در کارگاه می‌باشد. از همین رو کارفرمایان جهت ساخت سوله سردخانه باید با سوله سازهای کار بلد در صنعت ساخت سوله سردخانه کار بکنند.

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با سابقه درخشان چندین ساله در ساخت سوله سردخانه در سراسر نقاط کشور، آماده ارائه خدمات برای کارفرمایان عزیز می‌باشد. جهت مشاوره رایگان برای ساخت سوله سردخانه می‌توانید با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید.

09333475382
09188086225
09143542404
09145395330

همچنین جهت احداث سوله سردخانه با شرایط مناسب و دیدن قیمت سوله سازی در سال ۱۴۰۳ می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: قیمت سوله در سال ۱۴۰۳

سرخانه سیب زمینی

ویژگی‌های سوله سردخانه

 

ارتفاع سوله‌های سردخانه‌ای:

جهت ساخت سوله سردخانه باید به ارتفاع آن قبل از ساخت توجه شود. این نکات باید در مرحله طراحی سوله سردخانه مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. ارتفاع سوله سردخانه با دیگر سوله‌ها در کاربری‌های مختلف متفاوت می‌باشد. معمولا ارتفاع سوله‌های سردخانه‌ای را ۱۰ متر در نظر می‌گیرند. علت این امر افزایش راندمان و بارگیری محصول هدف با بیشترین ظرفیت داخل سردخانه می‌باشد. وقتی که ارتفاع سوله سردخانه را ۱۰ متر در نظر می‌گیریم در واقع ارتفاع مفید باقیمانده جهت احداث اتاق‌های سردخانه برای ما ۹ متر خواهد بود. یک متر به خاطر اتصال تیر به ستون سوله و همچنین ضخامت ساندویچ پانل‌های سقف کاهش پیدا می‌کند. بعد از آن یک متر دیگر نیز به ازای روبروی اواپراتورها در نظر گرفته می‌شود.

در ساخت سوله سردخانه باید به فضای روبروی اواپراتورها توجه ویژه شود. این فضای یک متری جهت عدم ایجاد اختلال در سیستم تبرید باید باز بماند. در واقع در سوله سردخانه فضای بارگیری که ‌می‎توان از آن استفاده کرد ۸ متر می‌باشد. معمولاً سردخانه داران در این ارتفاع ۸ متری ۴ پالت را روی هم چینش می‌کنند. این حالت بیشترین راندمان را برای تامین ظرفیت سوله سردخانه به کارفرما می‌دهد. از همین رو باید در مرحله طراحی و ساخت به تامین ارتفاع مناسب سوله سردخانه توجه کافی شود.

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با تجربه درخشان چندین ساله در صنعت ساخت سوله سردخانه تمامی نکات را لحاظ می‌کند.

 

ابعاد سوله سردخانه:

ابعاد ساخت سوله سردخانه با دیگر سوله‎ها تفاوت بسیاری دارد. هنگام لحاظ کردن اندازه‌های اولیه طول و عرض احداث سوله سردخانه باید به اتاق بندی‌ها و راهروهای دسترسی نیز توجه شود. معمولا سردخانه‌های با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ تن راهرو وسط دارند. علت این امر دسترسی راحت به اتاق‌ها و بارگیری و انتقال محصولات نگهداری شده در سردخانه می‌باشد. علاوه بر این اتاق‌های سردخانه یک اندازه استاندارد دارد. رعایت این اندازه استاندارد در ساخت سوله سردخانه یک نکته بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. در صورت عدم رعایت این ابعاد و اندازه‌ها ظرفیت سردخانه به درستی تامین نخواهد شد.

معمولا اتاق‌های سوله سردخانه با ظرفیت ۵۰۰ تنی احداث احداث می‌شود. ابعاد استاندارد یک اتاق ۵۰۰ تنی ۱۲ در ۱۸ متر می‌باشد. در واقع چیدمان اتاق‌ها و همچنین عرض راهرو باید توسط طراح، جهت احداث و ساخت سوله سردخانه مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این ابعاد و اندازه‌ها معمولاً عرض سوله‌ها با ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ تن یا ۳۰ متر و یا ۴۲ متر می‌باشد. این اندازه‌ها بستگی به عرض زمین کارفرما و همچنین محل احداث سورتینگ بستگی دارد. عرض راهروهای احداث شده در سوله سردخانه معمولا ۶ متر می‌باشد.

این اندازه جهت تامین فضای مورد استفاده لیفتراک بارگیری و حمل بار در نظر گرفته شده است. در واقع ابعاد و اندازه‌های مناسب سردخانه‌ها با ظرفیت‌های مختلف در تصویر زیر پیاده سازی شده است.

کارفرمایان جهت ساخت سوله سرخانه می‌توانند قبل از شروع پروژه این ابعاد را در نظر بگیرند. این ابعاد برای آنها نقشه راه می‌شود و ساخت سوله سردخانه خود را به بهینه‌ترین حالت ممکن انجام می‌دهند.

ساخت سوله سردخانه

شکل ساخت قطعات سوله سردخانه:

ستون‌های سوله سردخانه به صورت صاف یا راسته ساخته می‌شوند. علت این امر به مشکل نخوردن در مرحله نصب ساندویچ پانل‌ها می‌باشد. قبل از نصب ساندویچ پانل‌ها عملیات قوطی کشی صورت می‌پذیرد. در واقع این کلاف کشی طولی بین ستون‌های سوله در طول انجام می‌پذیرد. سپس بعد از پایان کلاف کشی ساندویچ پنل‌ها به صورت پازل در کنار یکدیگر نصب می‌شوند. در واقع ساندویچ پنل‌ها نقش دیوار را در ساخت سوله سردخانه ایفا می‌کنند. باید نصب این ساندویچ پنل‌ها به صورت اصولی و مهندسی باشد.

جهت تحقق همین امر ستون سوله سردخانه از سمت داخل باید به صورت صاف اجرا شود.پس ستون سوله سردخانه باید راسته باشد و یا قسمت ماهیچه‌دار آن به سمت بیرون باشد. این یک نکته مهم و اساسی در ساخت سوله سردخانه در سراسر کشور ایران می‌باشد. در واقع عدم رعایت این نکته می‌تواند هزینه‌های هنگفتی را در مرحله کلاف کشی و نصب ساندویچ پنل‌ها برای کارفرما به ارمغان آورد.

همچنین در صورتی که ساندویچ پنل‌ها ناشاغول باشند در مرحله عایق‌بندی اصولی اتاق سردخانه‌ها کارفرما به مشکل می‌خورد. در واقع در صورت عدم اجرای این نکته نمی ‌شود اتاق‌ها را به صورت اصولی و مهندسی عایق‌بندی کرد. کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با رعایت تمام این نکات تمام تلاش خود را می‌کند که بیشترین راندمان را در مرحله بهره‌برداری برای کارفرما به ارمغان آورد. در واقع کارفرمایان با خرید سوله سردخانه از ایمن ساز سوله تمامی این نگرانی‌ها برای آنها برطرف خواهد شد.

 

جمع بندی

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با ساخت و اجرای سوله سردخانه در سراسر کشور با ظرفیت‌های مختلف تجربه درخشان را در این سال‌ها برای خود جمع آوری کرده است. کارفرمایان عزیزی که قصد ساخت سوله سردخانه دارند می‌توانند با مشاوران مجموعه ایمن‌زا سوله در تماس باشند.

09333475382
09188086225
09143542404
09145395330

همچنین جهت دیدن نمونه کارها و نکات دیگر ساخت سوله سردخانه در انواع کاربری‌ها می‌توانید به پیج اینستاگرام کارخانه صنعتیایمن ساز سوله مراجعه فرمایید : ایمن ساز سوله

 

سوله سردخانه زیر صفر و بالای صفر:

 

در واقع سردخانه‌ها از لحاظ دمایی به دو نوع بالای صفر و زیر صفر تقسیم بندی می‌شوند. با توجه به تفاوت کاربری‌ سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر در ساخت سوله سردخانه آنها نیز تفاوت‌هایی ایجاد می‌شود. معمولا‌ٰ سردخانه‌های بالای صفر برای نگهداری میوه، سیب زمینی و پیاز می‌باشد. اما سردخانه‌های زیر صفر جهت نگهداری گوشت لبنیات و همچنین تونل انجماد احداث می‌شود. ابعاد سردخانه‌های زیر صفر کمی کوچکتر از سردخانه‌های بالای صفر می‌باشد. علت این امر چگالی بالای محصولات مورد نگهداری در سردخانه‌های زیر صفر می‌باشد ‌.

ابعاد سردخانه‌های زیر صفر حدوداً ۲ تا ۵ متر از ابعاد سردخانه‌های بالای صفر در طول و عرض کوچکتر می‌باشد. این یک نکته مهم و حیاتی می‌باشد که باید سوله ساز در ساخت سوله آن را مورد توجه قرار دهد. همچنین ارتفاع سوله سردخانه زیر صفر کمتر از سوله سردخانه بالای صفر می‌باشد. پالت‌های بارگیری و بسته‌بندی در سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر با یکدیگر متفاوت می‌باشد. علت این امر همان تفاوت چگالی محصولات مورد نگهداری می‌باشد.

 

تفاوت سردخانه زیر صفر و بالای صفر

به عنوان مثال ابعاد مناسب جهت ساخت سوله سردخانه بالای صفر برای ظرفیت ۲۰۰۰ تنی را بررسی می‌کنیم. ابعاد مناسب سوله سردخانه ۲۰۰۰ تنی برای میوه می‌تواند ۳۰ در ۳۶ متر باشد. همچنین ابعاد دیگر آن می‌تواند ۴۲ در ۲۴ متر نیز احداث شود. این یک ابعاد سوله سردخانه بالای صفر برای ظرفیت ۲۰۰۰ تنی می‌باشد. اما همین ابعاد در ظرفیت زیر صفر در طول و عرض می‌تواند یک دهانه کاهش پیدا کند. همچنین ارتفاع کناری در نظر گرفته شده برای ساخت سوله سردخانه ۲۰۰۰ تنی بالای صفر ۱۰ متر می‌باشد. اما برای احداث سردخانه زیر صفر ۲۰۰۰ تنی از ارتفاع ۸ متر نیز می‌توان استفاده کرد.

نحوه چیدمان پالت‌ها روی هم در سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر متفاوت است. این نکات بسیار مهم و حیاتی در ساخت سوله سردخانه در کشور ایران می‌باشد.

سوله سردخانه

ساخت سوله سردخانه سیب زمینی

 

سوله سردخانه سیب زمینی معمولأ در محل‌هایی اجرا می‌شود که محصول غالب کشاورزی آن سیب زمینی باشد. استان‌های اردبیل، همدان و کرمانشاه عمدتاً مستعد ساخت سوله سردخانه جهت انبار کردن سیب زمینی می‌باشند. معمولا در کنار سوله سردخانه سیب زمینی یک سورتینگ نیز احداث می‌شود. زیرا محصولات سورت و بسته‌بندی شده قابلیت صادرات دارد. معمولأ سیب زمینی یک محصول مورد توجه در بحث صادرات می‌باشد. کشورهای هدف صادرات سیب زمینی روسیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، امارات، عراق و عمان می‌باشند.

‌ نوع بسته‌بندی و سورت سیب زمینی برای هر کشور با یکدیگر متفاوت است. همین امر ساخت یک سورتینگ در کنار سوله سردخانه سیب زمینی را مهم و اساسی جلوه می‌دهد. سوله سردخانه سیب زمینی مانند سایر میوه‌جات در نوع بالای صفر احداث می‌شود. دمای نگهداری سیب زمینی بین ۵ تا ۸ درجه می‌باشد. این دما بستگی به شهر هدف نگهداری سیب زمینی متفاوت است. سوله سردخانه برای انبار سیب زمینی ا ارتفاع ۱۰ متر ساخته می‌شود. در اتاق‌های سوله سردخانه سیب زمینی ۴ پالت روی هم بارگیری می‌شود. معمولا ساخت سوله سردخانه جهت انبار سیب زمینی با ظرفیت‌های بالا ۳۰۰۰ تن احداث می‌شود.

یک سکوی بارگیری نیز در ساخت سوله برای انبار سیب زمینی در نظرگرفته می‌شود. این سکوی بارگیری جهت بارگیری راحت‌تر هنگام صادرات صورت می‌پذیرد. در واقع زمانی که یک تریلی یخچال‌دار یا چادر دار برای بارگیری سیب زمینی به سردخانه می‌آید این سکوی بارگیری به آن کمک می‌کند. ارتفاع سکوی بارگیری با ارتفاع تریلی حمل بار یکی می‌باشد. به این شکل بارگیری محصول در سردخانه سیب زمینی به راحتی و اصولی انجام می‌پذیرد.

 

اهمیت ساخت سردخانه سیب زمینی

کشور ایران به خاطر تولید با ظرفیت بالای سیب زمینی یک کشور پر پتانسیل برای صادرات سیب زمینی می‌باشد. اکثر کشورهای همسایه مصرف کننده این محصول می‌باشند و به آن نیاز مبرم دارند. به خاطر الزام وجود بسته‌بندی اصولی و همچنین سورت شدن محصولات به خصوص سیب زمینی احداث یک سورتینگ در کنار سوله سردخانه سیب زمینی واجب و حیاتی می‌باشد. سوله سردخانه سیب زمینی مانند دیگر سردخانه‌های بالای صفر یک راهرو ۶ متری در وسط اتاق‌ها نیاز دارد. در واقع سوله ساز در مرحله ساخت سوله باید به این نکته توجه کامل را داشته باشد. توجه به این نکته دسترسی به بارها را در آینده برای کارفرما راحت‌تر می‌کند.

ساخت سوله سردخانه کیوی:

 

سوله سردخانه در شمال کشور به تعداد زیاد ساخته می‌شود ‌ علت این امر کاشت با ظرفیت بالا محصول کیوی در استان گیلان می‌باشد. استان گیلان قطب کیوی جهان می‌باشد. محصولات کیوی کاشت شده در استان گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، امارات، هند و… صادر می‌شود. در واقع صادرات محصول کیوی بدون سورت و بسته‌بندی غیر قابل انجام می‌باشد. تمام سردخانه‌های کیوی قبل از ساخت سوله سردخانه کیوی به فکر سورتینگ و بسته‌بندی خود می‌باشند. چرا که در محصول کیوی و صادرات آن این امر اجتناب ناپذیر است و در صورت عدم وجود آن یک عدد محصول کیوی نیز قابل صادرات نخواهد بود.

ساخت سوله جهت بارگیری کیوی به صورت بالای صفر انجام می‌شود. در واقع همان ارتفاع ۱۰ متر و همان اندازه‌های سردخانه بالای صفر در نظر گرفته می‌شود. اتاق بندی سوله سردخانه در بارگیری کیوی به صورت ۵۰۰ تنی و گاهاً ۲۵۰ تنی صورت می‌پذیرد. ظرفیت‌های سوله سردخانه جهت انبار کیوی از هزار تن تا ۵۰۰۰ تن در استان گیلان اجرا می‌شود. معمولأ کیوی قبل از رسیدن کامل میوه از باغ چیده می‌شود. چیدن محصول کیوی یک حرکت فنی می‌باشد. در واقع چیدن محصول کیوی مانند سایر میوه‌ها ساده نمی‌باشد.

 

اهمیت سورتینگ برای سردخانه کیوی

بعد از چیدن کیوی‌ها از باغ آنها را در جعبه‌های با ظرفیت بزرگ بارگیری می‌کنند. سپس آنها را برای نگهداری به سوله سردخانه کیوی انتقال می‌دهند. هنگام ساخت سوله سردخانه جهت انبار کیوی به سکوی بارگیری و سورتینگ آن نیز توجه کافی می‌شود. هنگام صادرات، محصول از اتاق‌های سردخانه خارج و به سورتینگ انتقال داده می‌شود. به نسبت کشور هدف صادرات سورت و بسته‌بندی کیوی نیز متفاوت خواهد بود.

بعد از سورت و بسته‌بندی مناسب با کشور هدف صادرات محصول، کیوی در سکوی بارگیری به تریلی یخچال‌دار زده می‌شود. این امر باعث سودآور بودن احداث سوله سردخانه با هدف انبار کیوی شده است. در صادرات سود بسیار زیادی نسبت به خام فروشی داخلی وجود دارد. به همین خاطر است که ساخت سوله سردخانه با هدف انبار کیوی در استان گیلان رونق زیادی گرفته است.

آپلود عکس

کلام آخر

ساخت سوله سردخانه به دو صورت بالای صفر و زیر صفر انجام می‌پذیرد. هر کدام از این‌ها اندازه و ابعاد منحصر به  فرد خود را دارند. علت این امر تفاوت چگالی محصولات بارگیری شده می‌باشد. اندازه‌های سوله سردخانه‌ بالای صفر بر اساس ظرفیت اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود. هر اتاق ۵۰۰ تنی اندازه ۱۲ در ۱۸ متر را می‌طلبد. ارتفاع سوله سردخانه بالای صفر ۱۰ متر می‌باشد. در ساخت سوله سردخانه با هدف بارگیری محصولات زیر صفر، ابعاد و اندازه‌ها اندکی پایین‌تر خواهد بود.

ساخت سوله سردخانه جهت بارگیری سیب زمینی و کیوی در کشور ما در سال‌های اخیر رونق زیادی گرفته است. محل احداث سردخانه سیب زمینی استان‌های اردبیل، همدان و کرمانشاه می‌باشد. محل ساخت سوله سردخانه جهت بارگیری کیوی استان گیلان می‌باشد. علت این امر کاشت با ظرفیت بالای کیوی در استان گیلان می‌باشد.

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با تجربه درخشان در ساخت سوله سردخانه در سراسر کشور با ظرفیت‌های مختلف آماده ارائه خدمات خود برای مشتریان عزیز می‌باشد. سوله سردخانه با ظرفیت‌های مختلف و نکات حیاتی و مهم آن در کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله جرا می‌شود. کارفرمایان عزیزی که قصد ساخت سوله سردخانه و همچنین سورتینگ جهت سالن بسته‌بندی را دارند می‌تواند با مشاوران مجموعه ما در تماس باشن ‌.

09333475382
09188086225
09143542404
09145395330

یک نظر

  1. علی
    مهر 28, 1403 \ب.ظ\30 6:27 ب.ظ

    متن عالی و آموزنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.