کاربری انواع سوله در ایران-ایمن ساز سوله

کاربری انواع سوله در ایران-ایمن ساز سوله

معرفی انواع سوله

همانطور که می‌دانید سوله‌ها به منظور کاربری‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لذا قبل از هر کاری لازم است تا با کاربری انواع سوله به طور کامل آشنا شوید. با شناخت کاربری‌های مختلف سوله‌ها می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل سوله را مطابق با کاربری مد نظر خود انتخاب کنید. در واقع قبل از طراحی و اجرای سوله حتما باید نوع کاربری آن مشخص شود. تا بتوان از این طریق ابعاد مناسب سوله و حتی روش ساخت را تعیین کنید.

در وهله اول نیاز است بدانید که چه نوع سوله‌هایی مناسب چه کاربری‌هایی هستند. پس با انواع کلی سوله‌ها آشنا شوید تا مشخصات و ویژگی‌های اساسی آن‌ها را به خوبی بشناسید. در نهایت به یک انتخاب مطمئن برسید.

مجموعه ایمن سازسوله با کادری مجرب و مشاوران متخصص آماده ساخت انواع سوله با کاربری متنوع برای شما کارفرمایان عزیز می‌باشد. جهت استعلام قیمت ساخت سوله با کاربری مختلف به لینک مقابل مراجعه فرمایید: قیمت ساخت سوله سنگین

برای مشاوره جهت ساخت سوله با ما در تماس باشید:

09143542404

09145395330

09188086225

09333475382

آپلود عکس

 

 

کاربری سوله‌های خرپایی

سوله‌های خرپایی همواره جزو جدیدترین و به روزترین نوع سوله محسوب می‌شوند و برتری بیشتری نسبت به سایر سوله‌ها دارند. همانطور که از نامش پیداست سازه این مدل سوله به روش خرپایی اجرا می‌شود که اجزای تشکیل‌دهنده آن اسکلت فلزی بسیار مقاوم است. سوله‌های خرپایی قادر به تحمل بار بسیار زیادی هستند و تمامی بار وارده را به کل سازه پخش می‌کنند.

میزان فولاد مصرفی در این مدل سوله حداقل است که تاثیر بسزایی در کاهش قیمت سوله خرپایی دارد. این مدل سوله دارای شکل ظاهری بسیار متنوعی است، به صورتی که سقف آن را هم به صورت هشتی، هم قوسی و هم به صورت هشتاد و هشتی قوسی می‌توان اجرا کرد. از مزایای دیگر سوله خرپایی نصب راحت و سرعت نصب بالایی آن است. در این مدل سوله‌ها امکان استفاده از جرثقیل دروازه‌ای یا سقفی نیز وجود دارد. همچنین تمامی امکانات لازم شامل تهویه هوا، سیستم گرمایش، سرمایش و روشنایی نیز بر روی سوله خرپایی قابل نصب است.

کاربری سوله تیرورقی

در بررسی کاربری انواع سوله به نوع قدیمی از سوله‌های صنعتی می‌رسیم که تیرورقی نامیده می‌شود. این سوله همچنان طرفداران و متقاضیان مخصوص خود را دارد. همچنین در انواع کاربری‌ها قابل استفاده می‌باشد. سوله‌های تیرورقی به دلیل استفاده از فولاد بیشتر نسبت به سوله خرپایی، وزن سوله کمی بالا می‌رود که در تعیین قیمت نهایی سوله بی‌تاثیر نیست.

از سوله‌های تیرورقی معمولا برای کارگاه و انبار استفاده می‌شود. البته به منظور ایجاد سردخانه‌ها و یا کارخانه‌های دارای دستگاه سنگین و همچنین سالن‌های با تجمع بیش از 300 نفر یا چند طبقه نیز می‌توان از سوله تیرورقی استفاده کرد.

کاربری سوله UBM

یکی دیگر از انواع سوله‌ها، سوله UBM نام دارد که نمای ظاهری آن شبیه به یک تونل با سقف کاملا قوسی است. این مدل سوله را در کاربری‌های زیادی مانند کارخانه مواد غذایی و بهداشتی، مرغداری و یا گاوداری نمی‌توان مورد استفاده قرار داد، زیرا جنس سقف آن از جنس پلی اورتان است که قابلیت ضد عفونی ندارد. از این مدل سوله‌ها برای انبارهای غیر بهداشتی و انبار مصالح ساختمانی می‌توان استفاده کرد. از دیگر معایب این مدل سوله‌ها این است که سقف قوسی اجازه استفاده از جرثقیل دروازه‌ای را به شما نمی‌دهد و قابلیت تحمل بار زیادی را ندارد. پس سوله UBM را نمی‌توان در دهانه‌های بزرک مورد استفاده قرار داد.

کاربردهای صنعتی سوله‌ها

در بررسی کاربری انواع سوله، به برخی سوله‌ها می‌رسیم که در زمینه صنایع سنگین و تولیدی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال سوله صنعتی می‌تواند شامل کارخانجات صنایع غذایی و واحدهای تولیدی گسترده باشد.

  • صنایع غذایی

در زمینه صنایع غذایی از سوله‌ها با کاربری‌های سردخانه، انبار مواد غذایی، کشتارگاه و مرغداری استفاده می‌شود.

  • صنایع ساختمانی

در زمینه تولیدات محصولاتی مانند سرامیک، درب، شیرآلات ساختمانی و… می‌توان از سوله‌ها استفاده کرد. در کاربری انواع سوله صنعتی باید فضای کافی برای تولید و انبار کردن محصولات را در نظر گرفت.

 

کاربردهای تولیدی سوله‌ها

  • لوازم یدکی و قطعه‌سازی

یکی از کاربری انواع سوله‌های تولیدی، صنعت قطعه‌سازی است که نیاز به محیطی بزرگ برای جا دادن تجهیزات و قطعات دارد.

  • ماشین‌سازی

دراین صنعت نیز از سوله‌ها برای مونتاژ خودروها و قرارگیری ماشین آلات سنگین استفاده می‌کنند.

کاربرد انواع سوله در زمینه مشاغل با ابعاد و مقیاس بزرگ

سوله‌ها به دلیل مقاومت بسیار زیاد و قابلیت انعطاف‌پذیری در زمینه بسیاری از صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال از مهم‌ترین صنایع در این مورد می‌توان به صنعت نفت و پتروشیمی اشاره کرد که نیاز به سوله‌های بسیار عظیم و مقاوم دارند.

آپلود عکس

 

 

کاربرد انواع سوله در زمینه‌های خدماتی

از کاربری انواع سوله می‌توان به کاربری‌های خدماتی گسترده نیز اشاره کرد که در ادامه معرفی شده‌اند.

  • مجموعه‌های ورزشی

برای مجموعه‌های ورزشی نیاز به سوله‌هایی با سقف بلند و دهانه‌های بزرگ است. این سوله‌ها باید چند منظوره باشند تا تمامی امکانات و نیازهای انواع ورزش را تامین کنند.

  • سالن‌های همایش

از دیگر کاربری انواع سوله می‌توان به سالن‌های سینما، تئاتر و همایش نیز اشاره کرد که هم سرعت ساخت کمتری دارند. هم فضای بزرگ‌تری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • نمایشگاه‌ها

از آنجایی که سوله‌ها قابلیت نصب آسان و سریع دارند، گزینه مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی هستند.

  • پارکینگ‌ها

از سوله‌ها در بسیاری از شهرها به منظور پارکینگ نیز می‌توان استفاده کرد. این مدل سوله‌ها با بهینه‌سازی فضای پارکینگ می‌توانند تاثیر مثبتی در کاهش زمان پارک، کاهش ترافیک و… داشته باشند.

کلام آخر

به منظور مطالعه بیشتر و شناخت گسترده سوله سازی می‌توانید به مقاله “سوله سازی ایمن ساز سوله بهترین سوله سازی کشور” مراجعه کنید. همچنین برای مشاوره رایگان و بهره‌گیری از نظرات مهندسین و طراحان باتجربه در زمینه سوله‌سازی می‌توانید به وبسایت https://imensazsouleh.ir/ مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله با انواع کاربری با مشاوران مجموعه ما در تماس باشید. اینستاگرام ایمن ساز سوله

09188086225

09333475382

09143542404

09145395330

 

 

 

 

Comments (3)

  1. علی
    مرداد 06, 1403 \ب.ظ\31 5:12 ب.ظ

    مطالب بسیار عالی و آموزنده

  2. Daneshparvar
    مرداد 06, 1403 \ب.ظ\31 5:46 ب.ظ

    مفید و آموزنده👌

    • جلیل اسمعیلی
      مرداد 13, 1403 \ب.ظ\31 1:37 ب.ظ

      بسیار حرفه ای و عالی بود واقعا آموزنده و مفید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.