ساخت سوله در مازندران – سوله سازی در مازندران – ایمن ساز سوله

ساخت سوله در مازندران – سوله سازی در مازندران – ایمن ساز سوله

ما در این مطلب می‎خواهیم به یک تعریف کامل و جامع از سوله سازی در مازندران برسیم. همچنین در ادامه این مطلب به مراحل ساخت سوله در مازندران و دیگر نقاط کشور خواهیم پرداخت.‎‎ در ادامه مطلب به تعریف سوله سازی می‎پردازیم : مهمترین گام در سوله سازی، در واقع خرید و تهیه مصالح و متریال مصرفی جهت ساخت سوله می‎باشد.

تعریف جامع سوله سازی عبارت است از خرید و تهیه مصالح و متریال مصرفی از جمله: ورق سیاه، سیم جوش با آلیاژ مناسب، پیچ و مهره، رنگ و مقاطع مورد نیاز. همچنین ساخت بر اساس نقشه‎های اجرایی و طراحی شده توسط طراح و حمل آن به کارگاه سوله سازی جهت ساخت سوله در مازندران.

باید کارفرما در تهیه مصالح و متریال مورد نظر خود دقت کافی را داشته باشد. زیرا کیفیت و هزینه‎های موجود جهت ساخت سوله با نوع مصالح و متریال مصرفی ارتباط مستقیم دارد. چانچه قصد ساخت یک سوله ارزان در مازندران را داریم، باید توجه کامل را در خرید مصالح و متریال مورد نظر داشته باشیم.

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله دارای یک تیم قوی در قسمت طراحی و همچنین یک تیم قوی در قسمت اجرای پروژه می‎باشد. لذا کارفرمایان عزیز می‎توانند برای مشاوره رایگان برای سوله سازی در مازندران با مشاوران مجموعه ما در تماس باشند.

09143542404

09145395330

09188086225

همچنین برای ساخت سوله در مازندران با بهترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت می‎توانید با مجموعه ما همراه باشید. برای دیدن نمونه کارهای ما در راستای ساخت سوله ارزان در مازندران و سایر نقاط کشور می توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: مازندران سوله.

ساخت سوله در مازندران

مراحل ساخت سوله در مازندران

در این قسمت از مطلب می‎خواهیم به مراحل مختلف در سوله سازی در مازندران بپردازیم.

تهیه مصالح و متریال مصرفیبرای ساخت سوله در مازندران و سایر نقاط کشور

ابتدا باید ورق سیاه مورد نیاز و همچنین پروفیل‎های مورد نیاز بر طبق نقشه طراحی شده و موجود در نقشه‎های اجرایی را خریداری کنیم. سپس این مصالح و متریال را باید به کارگاه مورد نظر ارسال کنیم. خرید مصالح و متریال ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با کیفیت و قیمت سوله ما خواهند داشت. کارفرمایان عزیز از این جهت باید به این مرحله از اجرای پروژه دقت کافی را داشته باشند. خرید مصالح چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت بر اساس کاربری پروژه می‎باشد. در کاربری‎های خاص باید از متریال با کیفیت استفاده کرد و قیمت در اولویت بعدی قرار می‎گیرد. پروژه‎های خاص بستگی به نوع کاربری و نوع و شکل سازه میزان بار وارده بیشتری را دارند.

برشکاری و شکل‎دهی پروفیل‎ها و ورق سیاه بر اساس نقشه‎های پروژه

مرحله اول در راستای سوله سازی در مازندران و سایر نقاط کشور پس از خرید ورق سیاه و پروفیل‎های مورد نیاز و انتقال آن به کارگاه سوله سازی، شروع به برشکاری و شکل‎دهی آنها بر اساس نقشه‎های اجرایی می‎باشد. براساس نقشه‎های اجرایی یک سری شاپ‎های اجرایی را برای قسمت برشکاری آماده می‎کنند. هر کارگاه سوله سازی یک قسمت مخصوص برشکاری دارد. در آن قسمت برشکار بر اساس شاپ‎های اجرایی ورق سیاه و پروفیل‌های نوردی خریداری شده را بر اساس شیوه‎های اجرایی منطبق بر آیین نامه‎های مرسوم کشور برش می‎دهد. پس از این مرحله مقاطع و ورق‎ها برای مونتاژکاری آماده می‌شوذ. به این شکل فرایند سوله سازی با موفقیت به مرحله بعدی وارد می‎شود.

مرحله مونتاژکاری

جهت مونتاژکاری قطعات آماده شده در مرحله قبل، جهت اجرای یک سوله ارزان در مازندران باید این مرحله در کارگاه سوله سازی با دقت کافی انجام شود. این مرحله یکی از مرحله‎های مهمدر جهت ساخت سوله در کارگاه سوله سازی می‎باشد. در این بخش ورق‎های سیاه و پروفیل‎های آماده شده، که بر اساس نقشه‌های اجرایی برشکاری شده است. توسط تیم مونتاژکاری با استفاده از دستگاه جوش اینورتر مونتاژ می‎شود. مونتاژکار به صورت دستی با کمک دستگاه جوش اینورتر به صورت خال جوش قطعات و المان‎هارا مونتاژ می‎کند. سپس در راستای تکمیل فرآیند سوله سازی در مازندران وارد مرحله جوشکاری می‎شویم. مرحله بعدی آماده‎سازی قطعات مونتاژکاری شده برای جوشکاری می‎باشد.

جوشکاری قطعات مونتاژ شده

در این قسمت از ساخت سوله در مازندران قطعات مونتاژکاری شده آماده جوشکاری می‎شوند. قطعات در مرحله مونتاژکاری با خال جوش صرفاً به هم متصل شده‎اند. اما جوشکاری مناسب بر اساس استانداردهای مهندسی انجام نشده است. بنابراین در این بخش جوشکاری قطعات تکمیل خواهد شد. این جوشکاری به صورت جوشکاری تحت گاز محافظ co2 یا به صورت زیر پودری انجام می‎شود. جوشکاری تحت گاز محافظ و یا به صورت زیر پودری با ایجاد خلا در محل جوشکاری قدرت اتصال قطعه‎های ساخته شده را بسیار بیشتر می‎کند. به همین دلیل در این مرحله از سوله سازی باید جوشکاری تحت گاز محافظ و یا به صورت زیر پودری انجام شود.

مرحله تمیزکاری و رنگ کاری قطعات جوشکاری شده

این قسمت بخش آخر از ساخت سوله در مازندران در داخل کارگاه جوشکاری می‎باشد. در این قسمت قطعات آماده شده پس از جوشکاری به علت پاشش جوش ابتدا تمیزکاری می‌شوند. سپس قطعات سوله به سالن رنگ منتقل می شوند. در این بخش بر اساس کاربری پروژه رنگ کاری می‎شود. پس از اتمام آخرین مرحله در داخل کارگاه قطعات سوله آماده شده و به محل نصب پروژه ارسال می‌شود.

اجزای یک سوله در صنعت سوله سازی در مازندران جهت ساخت سوله در مازندران

در این قسمت از مطلب ما قصد داریم به معرفی اجزای تشکیل دهنده یک سوله ارزان در مازندران بپردازیم. تمامی قطعات و المان‎های در ارتباط با یک سوله را در این قسمت از مطلب مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سوله سازی در مازندران

ستون

به عنوان مهمترین و اصلی‎ترین عضو یک سازه می‎باشد. در سوله‎های فلزی نیز ستون‎های سوله به صورت H شکل بر اساس شاپ‎های طراحی شده در داخل کارگاه ساخت می‎شوند. وظیفه ستون در اسکلت سوله تحمل بارهای وارده از جمله: بارهای ثقلی و دیگر بارها همچون بار زنده، بار مرده، بار برف و بار باد می باشد. در واقع اصلی‎ترین عضو سازه ما ستون می‎باشد. باید در تمامی مراحل ساخت سوله در مازندران و سایر نقاط کشور به تکمیل فرآیند ساخت این قطعه توجه کامل شود. ستون تمامی بارهای وارده و انتقال یافته از تیر را به فونداسیون یا پی منتقل می‎کند.

تیر یا رفتر

دومین عضو اصلی از اعضای تشکیل دهنده یک سوله تیر می‎باشد. در صنعت سوله سازی در مازندران  باید مانند ساخت ستون سوله، به ساخت این قطعه نیز توجه و دقت کافی شود. در غیر اینصورت سیستم انتقال بار در سازه ما به مشکل می‌خورد. همچنین توان سازه را از لحاظ ایستایی کاهش می‎دهد.

مهاربندی‎های طولی

این مهاربندی‎ها یا همان کلاف کشی طولی در صنعت سوله سازی در مازندران به عنوان تقسیم کننده بارهای باد و بارهای زلزله در راستای طولی اسکلت سوله می‎باشند. برای تکمیل فرآیند ساخت سوله در مازندران و مهاربندی طولی یا همان کلاف کشی طولی از پروفیل‎های باکس یا قوطی استفاده می‎شود. در بعضی از سوله‎ها از پروفیل لوله یا تیرآهن نیز استفاده می‎شود.

پرلین یا زد

یک پروفیل نورد شده آهنی به شکل حرف انگلیسی Z می‎باشد. این پروفیل‎ها بر روی تیرهای سوله سوار می‎شوند. همچنین تمامی بارهای وارده از سقف سوله را به تیر منتقل می‎کنند. این بارها عبارتند از: بارهای وارده از سقف سوله‎، بار مرده پوشش سقف، بار زنده و همچنین بار برف و بار باد. وظیفه انتقال تمامی این بارها به تیر در صنعت سوله سازی در مازندران بر عهده پرلین است.

مهاربندی‎های زد یا ساگراد

برای ساخت یک سوله ارزان در مازندران و سایر نقاط کشور قطعات مختلفی در کنار هم قرار می‎گیرند. تا یک سازه سوله را تکمیل کنند. یکی از این قطعات ساگراد می‎باشد. وظیفه این قطعه نگه داشتن پرلین‎ها در کنار هم و در فاصله مشخص شده و زاویه مشخص شده نسبت به همدیگر در سقف سوله روی تیر می‎باشد.

وال پست‎ها یا ستون باد

در صنعت سوله سازی در مازندران چونکه دهانه سوله در راستای عرض، عضو نگهدارنده‌ برای تحمل بارهای وارده را ندارد. وال پست یا ستون باد اجرا می‎شود. بدین شکل یکی دیگر از مراحل ساخت سوله در مازندران تکمیل می‎شود.

آبروها

وظیفه این المان در ساخت یک سوله ارزان در مازندران انتقال دادن آب باران و برف موجود در هنگام بارش بر روی سقف سوله می‎باشد.

بادبند ستون و بادبند سقف

بادبندها در انتقال بارهای وارده از سازه به فونداسیون، به عضوهای اصلی سوله کمک می‎کند. از این جهت یکی از قطعات مهم در ساخت سوله در مازندران بادبندها می‎باشد. معمولاً برای اجرای این قطعه در صنعت سوله سازی از پروفیل نبشی و یا میلگرد استفاده می‎شود.

برای اطلاع از تمامی شرایط ساخت سوله در مازندران و همچنین قیمت‎ها موجود در بازار برای اجرای یک سازه فلزی می‎توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: قیمت ساخت سوله در مازندران.

سوله ارزان در مازندران

همچنین برای مشاوره رایگان می‎توانید با مجموعه ایمن ساز سوله در ارتباط باشید. مشاوران ما برای ساخت یک سوله ارزان در مازندران به کارفرمایان عزیز تمامی اطلاعات را خواهند داد.

09333475382

09143542404

09145395330

مهمترین مرحله ساخت سوله در مازندران

برای تکمیل فرایند سوله سازی در مازندران باید تمامی مراحل بالا با دقت کافی انجام شود. تمامی قطعات عنوان شده در این مطلب باید با دقت کافی ساخت شود. سپس به مرحله بهره برداری برسد. ولی مهمترین مرحله برای اجرای یک سوله ارزان و با کیفیت مناسب در مازندران قبل از ورود مصالح و متریال به کارگاه سوله سازی انجام می‎شود. مهمترین مرحله اجرای یک سوله طراحی آن سوله می‎باشد. طراح باید سازه را بر اساس واقعیت‎های موجود در بازار طراحی کند. همچنین باید تمامی بارهای وارده از جمله بار برف، بار باد و بار زلزله در منطقه اجرا و نصب سوله را در نظر بگیرد. در ادامه بر اساس کاربری سوله طراح باید تمامی ابعاد را بهینه سازی نماید. بهینه سازی سوله قدمی مهم در جهت افزایش راندمان آن سازه می‌باشد.

کلام آخر

کارفرمایان عزیز باید قبل از شروع به اقدام هرگونه عملیات در راستای ساخت سوله در مازندران باید یک سوله بهینه طراحی کنند. طراحی مهمترین مرحله از ساخت سوله می‌باشد. مجموعه ایمن ساز سوله با دارا بودن یک تیم قوی در مرحله طراحی آماده طراحی و بهینه سازی سازه از نظر کیفیت و قیمت برای کارفرمایان عزیز می‎باشد. این مجموعه با سابقه ای درخشان در صنعت سوله سازی در مازندران و سایر نقاط کشور آماده همراهی کارفرمایان عزیز در پروژه‎های عمرانی خود می‎باشد.

امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما مخاطبان عزیز سودمند باشد. برای مشاوره رایگان و همچنین ساخت سوله بهینه و یک سوله ارزان در مازندران و سایر نقاط کشور می‎توانید با مجموعه ما همراه باشید.

09145395330

09143542404

09188086225

Comments (3)

  1. حسینی
    اردیبهشت 07, 1402 \ب.ظ\31 2:01 ب.ظ

    هزینه ساخت سوله شالیکوبی ۸۰۰ متری چقدره

    • mwadmin_barmaki
      اردیبهشت 18, 1402 \ق.ظ\31 10:02 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      هزینه ساخت و حمل و نصب و پیچ و مهره سوله برای شالیکوبی
      با ورق فولاد مبارکه یک ملیارد و هشتاد ملیون تومان است

  2. علی
    اردیبهشت 23, 1402 \ب.ظ\31 12:07 ب.ظ

    مطالب عالی و آموزنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.