ساخت سوله در گیلان – سوله سازی در گیلان – ایمن ساز سوله

ساخت سوله در گیلان – سوله سازی در گیلان – ایمن ساز سوله

هدف ما در این مطلب رسیدن به یک تعریف کامل و جامع از سوله سازی در گیلان است. در ادامه این متن به معرفی مراحل ساخت سوله در گیلان می‌پردازیم. همچنین شرایط ساخت سوله ارزان در گیلان و سایر نقاط کشور را بررسی خواهیم کرد. در واقع تعریف اولیه و جامع و کلی از سوله سازی در گیلان عبارت است از: تهیه و خرید تمامی مصالح و متریال از جمله ورق سیاه و پروفیل‌های نوردی مورد استفاده در سوله جهت ساخت، رنگ، حمل و نصب پروژه. برای ساخت سوله ارزان در گیلان و سایر نقاط کشور می‌توانید با مجموعه ایمن ساز سوله همراه باشید. مجموعه ما در تلاش است تا بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را برای کارفرمایان عزیز جهت سوله سازی در گیلان ارائه دهد. برای دیدن شرایط ساخت سوله در گیلان و سایر نقاط کشور می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: سوله سازی در ایران.
همچنین کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن یک مجموعه قوی در قسمت طراحی و یک تیم قوی در قسمت ساخت و اجرای پروژه آماده همکاری با کارفرمایان عزیز می‌باشد. کارفرمایان عزیز می‌توانند برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله در گیلان و سایر نقاط کشور با مجموعه ما در تماس باشند.

09143542404
09145395330
09201963032
09188086225

یک تعریف کامل از سوله سازی در گیلان عبارت است از: تهیه تمام مصالح و متریال از جمله ورق سیاه با ضخامت مشخص در نقشه‌ها، سیم جوش با آلیاژ مناسب، رنگ مناسب سوله، پیچ و مهره و همچنین تمامی پروفیل‌های نوردی موجود در نقشه‌های اجرایی و حمل آنها به کارگاه جهت شروع عملیات ساخت سوله در گیلان.

سوله سازی

اجزای تشکیل دهنده یک سوله در صنعت ساخت سوله در گیلان

در این قسمت از مطلب ما تلاش خواهیم کرد که اجزای تشکیل دهنده یک سوله ارزان در گیلان را معرفی کنیم. تمامی المان‌ها و قطعات موجود در ساخت سوله ارزان در گیلان در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ستون

مهمترین و عضو اصلی تشکیل دهنده یک سازه ستون می‌باشد. در سوله‌های فلزی ستون‌های سوله به صورت اچ شکل بر اساس نقشه‌های طراحی شده توسط طراح در داخل کارگاه سوله سازی در ایران ساخته می‌شوند. وظیفه این المان یعنی ستون در یک سوله مهندسی، تحمل و انتقال تمامی بارهای وارده از اعضای بالاتر به پی یا فونداسیون می‌باشد. بارهای وارده و انتقال یافته از ستون عبارتند از: بار زنده، بار مرده، بار برف و بار باد. در واقع عضو اصلی یک سازه همان ستون است. با توجه به مطالب بالا، به اهمیت این عضو در سوله پی بردید. بنابراین باید در کارگاه‌های سوله سازی برای ساخت این عضو نهایت دقت خود را به کار ببرند.

تیر یا رفتر

دیگر عضو اصلی تشکیل دهنده یک سوله تیر یا رفتر می‌باشد. این عضو نیز همانند ستون از اهمیت بالایی برخوردار است. در صنعت سوله سازی در گیلان، همانند ساخت ستون سوله به ساخت این قطعه نیز توجه کافی شود. در غیر این صورت سیستم انتقال بار در سوله ما به مشکل می‌خورد. همچنین توان ایستایی سازه ما کاهش پیدا می‌کند.

پرلین یا زد

یک پروفیل نورد شده آهنی به شکل حرف انگلیسی زد می‌باشد. این پروفیل‌ها بر روی تیرهای سوله سوار می‌شود. تمامی بارهای وارده از سقف سوله از جمله بار برف، بار مرده و بار زنده را به تیر منتقل می‌کند. وظیفه انتقال تمامی این بار ها به تیر در صنعت سوله سازی در گیلان بر عهده پرلین می‌باشد. با توجه به اهمیت این عضو باید این پروفیل نوردی از ایستایی مناسب و قابل قبول برخوردار باشد.

مهاربندی های طولی

کلاف کشی طولی یا همان مهاربندی های تولیدی در ساخت سوله در گیلان به عنوان تقسیم کننده بارهای باد و بار های زلزله در راستای طولی اسکلت سوله می‌باشد. در جهت تکمیل فرایند سوله سازی در گیلان اجرای این آیتم الزامی می‌باشد. هدف از این کلاف کشی تقسیم بارهای وارده در طول سوله می‌باشد. برای مهاربندی طولی از پروفیل باکس یا قوطی استفاده می‌شود. بعضی از سوله ساز ها بر اساس نقشه‌های طراحی شده از پروفیل‌های دیگر مانند لوله یا تیرآهن نیز استفاده می‌کنند.

وال پست یا ستون باد

برای ساخت سوله ارزان در گیلان باید به اجرای وال پست یا ستون باد توجه شود. به دلیل اینکه در راستای عرض سوله، عضو نگهدارنده‌ای برای تحمل بارهای واردهکه مهم‌ترین بار وارده در راستای عرض بار باد می‌باشد، وجود ندارد. به همین جهت وال پست یا ستون باد در دهانه سوله اجرا می‌شود. این عضو در عرض سوله اجرا می‌شود. برای اجرای آن از مقطع تیر ورقی یا تیرآهن جفت استفاده می‌شود.

مهاربندی های زد یا ساگراد

برای ساخت سوله در گیلان و سایر نقاط کشور قطعات مختلف در کنار هم قرار می گیرد. با قرار گرفتن این قطعات در کنار هم یک سوله تکمیل می‌شود. یکی از این قطعات تشکیل دهنده سوله ساگراد می‌باشد. وظیفه این قطعه نگه داشتن پرلین ها با زاویه و فاصله مناسب از هم بر اساس نقشه‌های اجرایی در سقف سوله می‌باشد.

بادبند ستون و بادبند سقف

بادبند‌ها وظیفه مشخصی دارند. وظیفه آنها کمک به انتقال بارهای وارده از سازه به فونداسیون می‌باشد. به این سبب است که یکی از قطعات مهم در ساخت سوله در گیلان می‌باشد. معمولاً برای اجرای این قطعه در صنعت سوله سازی در گیلان از پروفیل نبشی و میلگرد بر اساس نقشه‌های طراحی شده استفاده می‌شود.

آبرو ها

وظیفه المان آبرو در ساخت سوله در گیلان انتقال دادن آب باران و برف موجود در هنگام بارش از روی سقف سوله می‌باشد.

برای اطلاع از شرایط ساخت سوله در گیلان و سایر نقاط کشور و همچنین هزینه‌های موجود در اجرای یک پروژه سوله سازی در گیلان می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: سوله ارزان در گیلان.
همچنین برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله ارزان در گیلان و سایر نقاط کشور می‌توانید با مجموعه ما در تماس باشید. مشاوران مجموعه ما تمام تلاش خود را می‌کنند، تا کارفرمایان عزیز را به خوبی راهنمایی نمایند. همچنین مشاوران ما تمام تلاش خود را جهت راهنمایی درست و با اطلاعات مهندسی و فنی انجام خواهند داد.

09333475382

09143542404

09145395330

09201963032

ساخت سوله در گیلان

مراحل ساخت سوله در گیلان

در این بخش از مطلب می‌خواهیم تمامی مراحل سوله سازی در گیلان را مورد بررسی قرار دهیم.

تهیه مصالح برای ساخت سوله در گیلان

در قدم اول باید ورق سیاه و همچنین پروفیل‌های مورد نیاز طبق نقشه‌های طراحی شده را خریداری کنیم. سپس این مصالح و متریال را باید به کارگاه مورد نظر حمل کنیم. خرید مصالح و متریال ارتباط مستقیم با کیفیت و قیمت سوله ما خواهد داشت. کارفرمایان عزیز به همین دلیل باید به این بخش از اجرای پروژه دقت کافی را داشته باشند. در مرحله خرید مصالح کیفیت و قیمت بسیار مهم است. همچنین کیفیت مصالح و قیمت مصالح خریداری شده با کاربری پروژه رابطه مستقیم دارد. در کاربری‌های خاص با اهمیت بالا باید از متریال با کیفیت مناسب برای پروژه استفاده شود. در این پروژه‌ها قیمت در اولویت قرار ندارد. پروژه‌های خاص بستگی به نوع کاربری و نوع شکل سازه میزان بار وارده بیشتری را دارند. مثل کارخانه تولید فولاد، کارگاههای معدن طلا و ….. .

برشکاری قطعات جهت سوله سازی در گیلان

مرحله اول در راستای سوله سازی در گیلان و سایر نقاط کشور پس از خرید تمامی مصالح و متریال، برشکاری و شکل دهی آنها بر اساس نقشه‌های اجرایی می‌باشد. بر اساس نقشه‌های اجرایی، ورق سیاه و پروفیل‌ها را برای قسمت برشکاری آماده می‌کنن. در کارگاه سوله سازی برشکار قطعات و پروفیل ها و ورق سیاه را بر اساس این شاپ‌های اجرایی برشکاری می‌کند. در نتیجه متریال‌ها آماده مرحله مونتاژ کاری می‌شوند.

مونتاژ کاری

جهت مونتاژ کاری قطعات آماده شده در مرحله قبل، جهت اجرای یک سوله ارزان درگیلان باید این مرحله در کارگاه سوله سازی با دقت کافی انجام شود. این مرحله یکی از مرحله‌های مهم در جهت ساخت سوله در کارگاه سوله سازی می‌باشد. در این بخش ورق‌های سیاه و پروفیل‌های آماده شده که بر اساس نقشه‌های اجرایی برشکاری شده است، توسط تیم مونتاژ کاری با استفاده از دستگاه جوش اینورتر مونتاژ می‌شوند. مونتاژ کاری به صورت خال جوش می‌باشد. در واقع قطعات و المان‌های برشکاری شده توسط خال جوش به هم متصل و در کنار هم قرار می‌گیرند. در راستای تکمیل فرآیند سوله سازی در گیلان وارد مرحله جوشکاری می‌شویم.

جوشکاری قطعات آماده شده جهت ساخت سوله در گیلان

در این مرحله از ساخت سوله در گیلان قطعات مونتاژ کاری شده آماده جوشکاری می‌شوند. قطعاتی که در مرحله قبل با خال جوش به هم متصل شده بودند، دارای جوشکاری مناسب بر اساس استانداردهای مهندسی نمی‌باشند. بنابراین در این بخش در کارگاه سوله سازی جوشکاری قطعات تکمیل خواهد شد. این جوشکاری به صورت جوشکاری با گاز محافظ یا به صورت زیر پودری انجام می‌شود. جوشکاری تحت گاز محافظ یا به صورت زیر پودری با ایجاد خلع در محل جوشکاری کیفیت اتصال قطعه‌ها و المان‌های برشکاری شده را به یکدیگر بسیار بالاتر می‌برد. به همین دلیل در این مرحله  از سوله سازی باید جوشکاری تحت گاز محافظ یا به صورت زیر پودری انجام شود، تا فرایند سوله سازی در گیلان تکمیل شود.

سند بلاست و رنگ قطعات

در بخش آخر از مراحل ساخت سوله در گیلان در داخل کارگاه سوله سازی قطعات جوشکاری شده آماده رنگ می‌شوند. اما قبل از رنگ زدن ابتدا باید تمامی قطعات سندبلاست شود. به این دلیل که پاشش در مرحله جوشکاری قطعات باید قبل از رنگ زدن تمیز شود. قطعات سوله به سالن رنگ منتقل می‌شوند. در این بخش بر اساس کاربری پروژه، رنگ زدن آغاز می‌شود. در کاربری‌های خاص از رنگ اپوکسی استفاده می‌شود.

برای بررسی قیمت‌های ساخت سوله در گیلان و سایر نقاط کشور به لینک مقابل مراجعه فرمایید: قیمت سوله در گیلان.
همچنین برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله ارزان در گیلان و همچنین سایر نقاط کشور می‌توانید با مشاوران مجموعه ما همراه باشید.

09188086225                                                                                                                                                                                                   09201963032                                                                                                                                                                                                    09143542404                                                                                                                                                                                               09145395330

ساخت سوله در گیلان

مرحله اصلی ساخت سوله در گیلان

تمامی مراحل مطرح شده در این مطلب باید با دقت کافی انجام شود. تا فرآیند سوله سازی در گیلان و سایر نقاط کشور تکمیل شود. اما یک مرحله مهم دیگر نیز وجود دارد که قبل از شروع ساخت سوله در کارگاه سوله سازی انجام می‌شود. مهمترین و اصلی‌ترین مرحله ساخت سوله در گیلان مرحله طراحی می‌باشد. طراحی یک پروژه مهمترین قدم برای اجرای یک پروژه می‌باشد. طراح باید براساس واقعیت‌های موجود در بازار و همچنین لحاظ کردن تمام استانداردهای مهندسی سازه را بر اساس کاربری طراحی کند. طراح باید توجه کافی را به کاربری پروژه داشته باشد، تا بتواند یک سوله استاندارد برای کارفرما طراحی کند. همچنین طراح می‌تواند با تکنیک‌های بهینه سازی هزینه‌های ساخت را کاهش دهد. با این کار راندمان را نیز بالا می‌برد. با انتخاب یک طراح مناسب سوله می‌توانیم بهینه ترین حالت را در صنعت سوله سازی در گیلان داشته باشیم. با این کار به ساخت یک سوله ارزان تر در گیلان برسیم.

کلام آخر

کارفرمایان عزیز باید قبل از شروع به اقدام هرگونه عملیات در راستای ساخت سوله در گیلان، باید یک سوله بهینه طراحی کنند. طراحی مهمترین مرحله ساخته سوله می‌باشد. مجموعه ایمن ساز سوله با دارا بودن یک گروه قوی و با تجربه در مبحث طراحی، می‌تواند سازه شما را به صورت مهندسی بهینه سازی کند. همچنین از نظر کیفیت و قیمت بهترین راندمان را جهت انجام پروژه برای کارفرمایان عزیز ارائه دهد. این مجموعه با سابقه‌ای درخشان در صنعت سوله سازی در گیلان و سایر نقاط کشور آماده همراهی کارفرمایان در پروژه‌های عمرانی می‌باشد.

Comments (7)

  1. کیسان نوری
    اردیبهشت 19, 1402 \ق.ظ\31 10:33 ق.ظ

    بسیار عالی می باشد

    • امیر توتونچی
      اردیبهشت 28, 1402 \ب.ظ\31 5:22 ب.ظ

      واقعا عالی بود
      من شالیکوبی که سال گذشته ساختین برام خیلی راضی بودم
      ممنونم از گروه حرفهای شما

  2. صلاح نژاد
    اردیبهشت 19, 1402 \ق.ظ\31 10:35 ق.ظ

    هزینه ساخت سوله 800 متری در حومه رشت چقدر است

    • mwadmin_barmaki
      اردیبهشت 19, 1402 \ب.ظ\31 2:48 ب.ظ

      سلام وقت بخیر
      هزینه ساخت و حمل و نصب و پیچ و مهره با ورق سیاه فولاد مبارکه حدودا یک میلیارد و دویست میلیون تومان

  3. علی
    اردیبهشت 19, 1402 \ب.ظ\31 12:15 ب.ظ

    لسیار عالی و آموزنده

    • mwadmin_barmaki
      اردیبهشت 19, 1402 \ب.ظ\31 2:48 ب.ظ

      ممنونم مهندس

  4. Bita
    اردیبهشت 19, 1402 \ب.ظ\31 5:25 ب.ظ

    سلام
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.