سوله دست دوم یا سوله نو؟ – آیا سوله دست دوم وجود دارد؟ایمن ساز سوله

سوله دست دوم یا سوله نو؟ – آیا سوله دست دوم وجود دارد؟ایمن ساز سوله

برای تمامی کارفرمایان و کارآفرینان و هم چنین به طور کلی کسانی که قصد احداث سوله و ساخت سوله و ایجاد یک مجموعه تولیدی و خدماتی را دارند. این سوال مهم در همان ابتدای شروع طرح و پروژه پیش می آید : سوله دست دوم یا سوله نو.

تمامی کارفرمایان محترم در ابتدای مسیر خود برای شروع طرح و احداث و بهره برداری پروژه با این کلمات آشنا می شود. سوله دست دوم و سوله نو و یا سوله سبک و سوله سنگین و یا سوله ارزان. از این قبیل کلمات ما در این مطلب قصد توضیح کامل درباره این دو سوله  و هم چنین معایب و مزایای هر کدام را داریم:

برای آگاهی از تفاوت های سوله دست دوم و دست نو و همچنین ساخت سوله ارزان و خرید سوله ارزان و سوله نو با ما تماس بگیرید:

09143542404
09145395330
09333475382
هم چنین برای بررسی پیج اینستاگرام ما و دیدن ویژگی های سوله نو که در عین نو بودن به عنوان سوله ارزان هم از آن یاد می شود. دیدن نمونه های سوله ارزان و سوله تازه ساخته شده به لینک مقابل مراجعه کنید: @imensazsouleh

سوله نو

این دو نوع سوله عمده تفاوت هایی دارند. که تمامی کارفرمایان که قصد ساخت و اجرای یک پروژه را دارند. ابتدا باید این تفاوت ها را در نظر بگیرند. سپس اقدام به شروع ساخت سوله نو و یا خرید سوله دست دوم کند.

تفاوت های سوله دست دوم و سوله نو:

در سوله های دست دوم معمولاً قیمت ها را بدون پروفیل زد سقف می دهند. که یک بحث مهم و حیاتی می باشد. که کارفرمایان بایستی در دو راهی سوله نو و سوله دست دوم به آن ها توجه کنند. و یا هزینه حمل به محل و نصب این نوع سوله در محل و هم چنین هزینه پیچ و مهره اسکلت سوله را در نظر نمی گیرد.

ولی در سوله نو معمولاً کارخانه سازنده اسکلت سوله  تمامی هزینه های نصب و هم را بر عهده می گیرد. قیمت پایین سوله دست دوم به این معنا نیست که کارفرما قرار است سوله خود را ارزان تر از سوله تمام کند. بلکه بعد از حساب کردن و پرداختن هزینه های حمل و نصب در محل و حساب کردن و پرداختن هزینه های پیچ و مهره های سازه مشاهده می شود. که گران تر نیز تمام شده است.

همچنین نکته دیگر این است که معمولاً هزینه سوله دست دوم را کارفرمایان یک جا پرداخت می کند. ولی بر اساس تجربه در ساخت سوله نو معمولاً کارخانه سازنده سوله  به صورت اقساطی هزینه ساخت سوله  را از کارفرما دریافت می کنند. که می تواند در حین احداث پروژه این نکته کاملا به نفع کارفرما باشد. همچنین او را در کنترل هزینه های ساخت سوله  و احداث پروژه خود و بهره برداری آن کمک کند.

 

سوله دست دوم

برای بررسی قیمت های ساخت سوله نو و سوله ارزان می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید. شرایط کارخانه ایمن ساز سوله را مطالعه و بررسی فرمایید: هزینه ساخت سوله نو

ایرادات اصلی سوله دست دوم را بررسی می کنیم.  که چرا می گوییم که سوله نو بخرید و این نوع سوله بهتر و ارزان تر از سوله دست دوم است:

1-سنگین بودن و طراحی به سبک قدیمی:

سوله های دست دوم معمولاً سوله سنگین هستند. که با روش طراحی قدیمی یعنی تنش مجاز طراحی شده اند. چون سوله بر اساس وزن خرید و فروش می شود. هر چقدر وزن آن بالا باشد. اصطلاحاً سوله سنگین تر باشد گران تر است.

اما سوله نو چون بر اساس روش جدید یعنی روش حالات حدی طراحی می شود. اصطلاحاً سوله سبک می باشد. در عین حال که سوله سبک است. اما چون بر اساس طراحی به بحرانی ترین حالات بار های وارده از جمله بار باد بار برف بار زلزله و بار مرده و بار زنده در مرحله طراحی پاسخ گو بوده است. پس از استحکام و مقاومت لازم و کافی را دارد.

در نتیجه خرید سوله سبک و این نوع سوله یعنی همان خرید و ساخت سوله ارزان است. که با ساخت سوله نو کارفرما می‌تواند یک سوله ارزان مقاوم در برابر بارهای وارده را برای اجرای طرح پروژه خود تهیه کند. و به مرحله بهره برداری برساند.

2-ضعیف بودن سوله های دست دوم:

سوله دست دوم به علت اینکه مدت زمان طولانی و زیادی را تحت بار گذاری بوده و در نتیجه بار های وارده به المان ها و اعضای تشکیل دهنده این نوع سوله اثر گذاشته و باعث خستگی سازه می شود. هم چنین به علت درگیر بودن اعضای این نوع سوله با رطوبت بارش های برف و باران و هم چنین اثر گذاری نور خورشید ممکن است سبب خوردگی و پوسیدگی قطعات تشکیل دهنده سوله  شوند.

اما در سوله نو چنین مواردی وجود ندارد. با ساخت سوله و در عین حال یک سوله ارزان کارفرما خیال خود را می تواند از کیفیت اعضای تشکیل دهنده سوله  خود راحت کند.

3-ایرادات و اشکالات اجرایی:

در سوله های نو معمولاً بعد از انجام و اتمام فونداسیون یا پی مهندسین طراح که وظیفه ساخت سوله نو را بر عهده دارند. به محل اجرای پروژه مراجعه کرده، از فونداسیون یک برداشت دقیق و مهندسی انجام می دهند. در مرحله ساخت اعضای تشکیل دهنده سوله  را به گونه ای می سازند. تا حتی یک سانتی متر هم ایراد و اشکال نداشته باشد و به راحتی در محل انجام پروژه نصب شود.

اما در سوله دست دوم باید هر ابعادی که سوله  خریداری شده است در همان ابعاد کار را اجرا کنیم. در صورت اصلاح مجبور به برش اعضا و المان های تشکیل دهنده این نوع سوله می شویم. که بسیار خطرناک است و مقاومت و استحکام سوله را پایین می آورد.

ساخت سوله نو

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن بهترین امکانات و بهترین طراحان و مجرب ترین کادر ساخت سوله  آماده ثبت سفارش و تحویل سریع سوله ارزان و سوله  به مشتریان و کارفرمایان عزیز می باشد. برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید:

09143542404
09145395330
09333475382

همچنین برای بررسی هزینه ساخت سوله  به لینک مقابل مراجعه فرمایید: ساخت سوله نو

دیگر معایب و ایرادات سوله دست دوم:

-سوله نو با ارائه دفتر چه محاسبات و نقشه های اجرایی مهندسی شده ساخته می شود. کارفرمایان از استحکام و مقاومت آن خیالشان راحت است. اما سوله دست دوم هیچ دفتر چه محاسبات و طراحی مهندسی ندارد. در فروش این نوع سوله هیچ مسئولیتی از قبال استحکام و مقاومت سازه در مرحله نصب و بعد از نصب فروشنده ندارد.

-هزینه حمل و نصب و پیچ و مهره در سوله دست دوم بر عهده پیمانکار است. ولی در ساخت سوله نه بر عهده کارخانه سازنده سوله است. در حالت کلی این نوع سوله همان سوله ارزان و مقرون به صرفه برای کارفرماست.

-برگشت هزینه در سوله نو نسبت به سوله دست دوم ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر است. اگر بخواهید سوله نو خود را بعد از مدتی بفروشید ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت بالاتری نسبت به سوله دست دوم خواهد داشت.

کلام آخر:

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن بهترین امکانات و بهترین طراحان و مجرب ترین کادر ساخت سوله آماده همکاری می‌باشد. این مجموعه  آماده ثبت سفارش و تحویل سریع سوله ارزان و سوله  به مشتریان و کارفرمایان عزیز می باشد. برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید:

09143542404
09145395330
09333475382

همچنین برای بررسی هزینه ساخت سوله  به لینک مقابل مراجعه فرمایید: ساخت سوله نو

Comments (2)

  1. علیرضا
    آبان 13, 1400 \ب.ظ\30 7:50 ب.ظ

    بسیار عالی و اموزنده

  2. سعیده
    آبان 13, 1400 \ب.ظ\30 7:51 ب.ظ

    بسیار عالی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.