سوله مرغداری_ساخت سوله مرغداری-ایمن ساز سوله

سوله مرغداری_ساخت سوله مرغداری-ایمن ساز سوله

معمولاً از سوله مرغداری برای موارد و کاربردهای مختلف و متفاوتی استفاده می‌شود. از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سوله مرغداری برای نگهداری جوجه‌ها و  مرغ‌های تخم‌گذار و مرغ‌های گوشتی. شما باید قبل از شروع به احداث و ساخت سوله مرغداری به مواردی توجه کنید. مهمترین این موارد عبارتند از: شرایط جوی، ابعاد سوله و سالن، ظرفیت مرغداری و … .

به عنوان مثال وفتی می‌خواهید که شما یک سوله مرغداری برای نگهداری جوجه‌های یک روزه داشته باشید. همچنین قصد راسخ برای رساندن این پروژه به مرحله بهره‌برداری دارید. باید در مراحل طراحی و ساخت به نکات زیادی دقت و توجه کنید. رعایت این نکات در ساخت سازه شما اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. ما به مهمترین نکات در متن بالا اشاره کردیم. با توجه به مطالب بالا مهمترین نکات اعم از محل ساخت سوله جهت نگهداری مرغ، ابعاد سازه، ارتفاع سوله و شرایط جوی می باشند

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله دارای تیم طراحی و ساخت قوی می‌باشد. همچنین مجموعه ایمن ساز سوله دارای تجهیزات پیشرفته و به روز برای ساخت سوله مرغداری می‌باشد. تمامی شما کارفرمایان و صاحبان مرغداری عزیز می‌توانید برای مشاوره رایگان و همچنین اطلاع از شرایط ساخت سوله مرغ‌داری با ما تماس بگیرید. شماره تماس جهت مشاوره و سفارش ساخت سوله:

09145395330

09333745382

09143542404

همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه ساخت سوله به خصوص سوله مرغ‌داری به لینک مقابل مراجعه کنید: هزینه ساخت سوله.

سوله مرغداری

سوله مرغداری

 

عوامل موثر در ساخت سوله مرغداری

 

1-ابعاد سالن جهت نگداری مرغ:

ابعاد سالن مرغداری در قیمت ساخت سوله بسیار مهم و تاثیرگذار است. دلیل این امر این است که سوله یا همان سازه فلزی که اسکلت اصلی سالن مرغداری را تشکیل می‌دهد بر اساس وزن ساخته و فروخته می‌شود. بنابراین هرچه ابعاد و دهانه سالن مورد نظر بزرگتر شود، قیمت ساخت این نوع سوله نیز تغییر پیدا کرده و در واقع افزایش می‌یابد. همچنین بر اساس ظرفیت مرغداری سالن های مرغداری طراحی می‌شوند. در نتیجه بر اساس طراحی و برآورد صورت گرفته ابعاد سوله مشخص می‌شود. بنابراین ابعاد سوله مرغ‌داری به عنوان یک نکته مهم و اساسی در کاهش هزینه ساخت سوله مرغ داری می‌باشد. پپس حتما تمام کارفرمایانی که قصد ساخت سوله مرغ‌داری را دارند به آن توجه ویژه‌ای بکنند.

2-ظرفیت مرغداری موردنظر:

واحدهای مرغداری بر اساس تعداد قطعه دسته‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال اکثر واحدهای مرغداری بین سه هزار تا ده هزار قطعه می‌باشند. سوله مرغداری بر اساس تعداد قطعه طراحی می‌شود. بعد از این مرحله، بر اساس همان طراحی ابعاد سوله یا همان سالن مشخص می‌شود. بنابراین ظرفیت واحد مرغداری به طور مستقیم روی ابعاد سوله مرغداری تاثیر دارد. در واقع ابعاد برای ساخت سوله مرغداری بر اساس همین ظرفیت مرغداری مشخص می‌شود. در نتیجه تاثیر مستقیم بر روی قیمت ساخت سوله مرغداری خواهد داشت.

3-شرایط جوی جهت ساخت سوله مرغداری:

شرایط جوی خود عامل تاثیرگذاری در نوع و کیفیت ساخت سالن مرغداری می‌باشد. به این دلیل که سیستم تهویه هوا و تنظیم دما در مرغداری به شرایط دمایی و همچنین به شرایط جوی منطقه بستگی دارد. بنابراین طراحی سیستم تهویه بر اساس این شرایط انجام می‌شود. در نتیجه شرایط جوی تاثیر مستقیمی در هزینه ساخت سوله مرغداری نیز خواهد داشت. علت اصلی این امر این است که سیستم تهویه سالن های مرغداری که نقش مهمی در هزینه های ساخت سوله مرغداری دارند، بر این اساس طراحی و اجرا می‌شوند.

سوله مرغداری گوشتی:

با توجه به پژوهش‌های انجام گرفته جوجه‌های مرغ گوشتی بسیار حساس می‌باشند و شرایط خاصی برای نگهداری را نیاز دارند. باید تمام این شرایط را برای نگهداری مرغ گوشتی فراهم کرد. معمولا روال نگهداری مرغ گوشتی بدین شکل است که در چهل روز اول وزن هر جوجه مرغ گوشتی به ۵۰ برابر وزن اولیه خود می‌رسد. همچنین دیگر نکته مهم برای نگهداری آنها این است که کلا صد روز مدت نگهداری هر جوجه مرغ گوشتی می باشد. پس باید تمام این شرایط ویژه جهت نگهداری مرغ گوشتی فراهم شود. در نتیجه سوله مرغ‌داری به خروجی و بهره مورد نظر برسد. باید از زمان به دنیا آمدن تا به بهره رسیدن جوجه مرغ‌های گوشتی باید تمام شرایط مراقبتی تامین شود، تا تمام خطرات احتمالی که جان این جوجه ها را تهدید می‌کند کاهش داده شود و به حداقل ممکن برسد.

در این صورت جوجه مرغ‌های گوشتی به خوبی مرحله رشد خود را طی می‌کند و به مرحله بهره برداری می‌رسند. در این صورت و شرایط است که ساخت سوله مرغداری توجیه اقتصادی خواهد داشت.

ساخت سوله مرغداری

ساخت سوله مرغداری

“>

کارخانه صنعتی ایمن سازان سوله دارای تیم طراحی قوی برای سوله مرغ‌داری می‌باشد. برای اطلاع از شرایط ساخت سوله مرغ‌داری می توانید با ما تماس بگیرید:

09333475382

09145395330

09143542404

همچنین برای دیدن نمونه کار های کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله در تمام نقاط کشور می توانید به پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید: @imensazsuleh

مهم ترین نکات جهت ساخت سوله مرغداری گوشتی:

در بحث مدیریت شرایط ویژه یک سوله مرغ‌داری گوشتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

این نکات عبارتند از: سیستم‌های کنترل هوا، نورپردازی، کنترل رطوبت و دیگر شرایط موجود در سالن مرغداری .برای اینکه جوجه مرغ‌های گوشتی در شرایط مناسب پرورش یافته و به مرحله بهره دهی برسند. باید تمام این شرایط را به صورت استاندارد فراهم کرد. انجام این امورات از وظایف کارفرما می‌باشد. کارفرما باید با طراح سوله مرغ‌داری خود به جمع‌بندی برسد تا بتواند این شرایط را فراهم آورد.

 کلام آخر:

نکات مهمی در بحث ساخت سوله مرغ‌داری وجود دارد. باید تمام کارفرمایان و اشخاصی که قصد احداث و ساخت سوله جهت نگهداری مرغ را دارند حتما به تمام این نکات توجه کنند. معمولاً روال کار بدین شکل است که که باید تمامی کارفرمایان با طراح سوله خود به جمع‌بندی برسند. سپس طراح آن سوله و آن مجموعه باید بهینه‌ترین شرایط ممکن را برای زودتر به بهره‌برداری رساندن سوله مرغ‌داری لحاظ کند. کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن تیم طراحی و ساخت قوی آماده مشاوره و ساخت سوله مرغ‌داری برای تمام کاربران عزیز در سراسر کشور ایران می‌باشد.

امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما مخاطبان عزیز سودمند بوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقادی لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مقاله بسیار ممنون و مفتخریم.

Comments (5)

  1. علیرضا
    تیر 02, 1401 \ب.ظ\31 4:36 ب.ظ

    مطالب بسیار عالی و آموزنده

    • ضیایی
      تیر 28, 1401 \ب.ظ\31 4:23 ب.ظ

      بسیار مفید بود ممنونم از شما

  2. سهیلا
    تیر 02, 1401 \ب.ظ\31 4:39 ب.ظ

    بسیار عالی

  3. محمد حسین علیمردان
    تیر 02, 1401 \ب.ظ\31 4:41 ب.ظ

    ارتفاع مناسب سوله تیر ورقی برای مرغ داری چنده

    • Bita
      تیر 22, 1401 \ب.ظ\31 2:20 ب.ظ

      بسیار آموزنده و مفید👌👌

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.