طراحی سوله در تهران – طراحی سوله ارزان – ایمن ساز سوله

طراحی سوله در تهران – طراحی سوله ارزان – ایمن ساز سوله

اهمیت طراحی سوله ارزان:

علی رغم دید همه کارفرمایان و کارآفرینان که فکر می کنند مراحل ساخت سوله و نصب سوله مهم است. در واقع اصلی ترین و مهم ترین بخش احداث یک سوله استاندارد با تاییدیه های نظام مهندسی و ادارات مربوطه همان طراحی سوله می باشد. باید برای طراحی سوله استاندارد و طراحی سوله در تهران یک تیم طراحی قوی و حرفه ای انتخاب کرد. که انجام دیزاین سوله کارفرما را بر عهده بگیرند.

برای دیزاین سوله ارزان و دیزاین سوله در تهران با ما تماس بگیرید:

09143542404
09145395330

هم چنین برای دیدن نمونه کارها و نمونه دیزاین سوله در تهران به آدرس اینستاگرام شرکت صنعتی ایمن ساز سوله در لینک زیر مراجعه فرمایید: imensazsuleh 

در گذشته برای طراحی سوله در تهران و دیزاین سوله ارزان از روش های دستی طراحی سوله استفاده می شد. این نوع طراحی با کاغذ و قلم به صورت دستی محاسبات انجام می شد. سپس نقشه های ساخت یک سوله ارزان بعد از طراحی سوله ارزان تهیه می شد. ولی بعد از پیشرفت علم و تکنولوژی برای دیزاین سوله در تهران و سایر نقاط کشور از کامپیوتر و نرم افزارهای مخصوص استفاده می شود.

روش‌های بارگذاری سازه:

از موقعی که دیزاین سوله با کامپیوتر انجام می شود. محاسبات بارگذاری و طراحی سوله در تهران و سایر نقاط کشور به دو روش صورت گرفته است:

1-روش تنش مجاز 2-روش حالات حدی.

1-روش تنش مجاز

روش تنش مجاز: روش تنش مجاز در رشته مهندسی عمران یک روش دیزاین سوله و سازه می باشد. در این روش ضرایب طراحی را معمولاً دست بالا می گیرند. معمولاً سازه سنگین طراحی و ساخته می شد. این روش دیزاین سوله در تهران و سایر نقاط کشور تقریبا منسوخ شده است. در حال حاضر برای دیزاین سوله ارزان و سوله بهینه دیگر از این روش یعنی روش دیزاین سوله به روش تنش مجاز استفاده نمی شود. بلکه از روش دیگر طراحی یعنی روش دیزاین سوله با حالات حدی( LRFD) استفاده می شود. با این روش می‌توان هزینه های ساخت سوله را برای کارفرمایان کنترل کرد و کاهش داد. طراحی سوله بهینه و دیزاین سوله ارزان برای کارفرمایان در این شرایط اقتصادی کشور بسیار مهم است. برای دیزاین سوله در تهران و سایر نقاط کشور از این روش دیگر استفاده نمی شود.

2-روش حالات حدی

روش حالات حدی ( LRFD) : حدود ۱۵ سال پیش به دلیل دست بالا بودن ضرایب دیزاین سوله و سازه با روش تنش مجاز روش جدیدی ابداع شد. این روش به نام روش طراحی حالات حدی در کشور ما نامگذاری شد. و در زمان حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل دیزاین سوله در تهران به صورت سنگین برای کنترل هزینه های ساخت و دیزاین سوله ارزان و ساخت یک سوله ارزان و بهینه از روش طراحی حالات حدی استفاده می کنیم. در این روش بر اساس بحرانی ترین ضریب طراحی سازه و سوله را طراحی می کنیم. برای دیزاین سوله در تهران و سراسر کشور از این روش ها، روش طراحی حالات حدی استفاده می شود.

طراحی سوله در تهران

برای بررسی شرایط و روش دیزاین سوله در تهران و طراحی سوله ارزان در تهران به لینک مقابل مراجعه کرده و متن را بررسی و مطالعه فرمایید: طراحی سوله در شهر تهران.

فارغ از هدف شغلی ایجاد یک سوله، کارفرما قصد ساخت آن را دارد تا طرح و پروژه خود را راه اندازی کند و به مرحله بهره برداری برساند که می تواند کاربری های متفاوتی از جمله سردخانه، کارگاه های صنعتی، انبار سالن ورزشی و غیره باشد. به طور کلی اصول دیزاین سوله و اصول دیزاین سوله ارزان یکی می باشد. از قواعد و قوانین ثابت و مشخص و معینی تبعیت می کند. برای طراحی سوله در تهران باید این قوانین و قواعد را رعایت کرد. کارخانه صنعتی ایمن سازسوله با دارا بودن تیم دیزاین سوله بسیار قوی با استفاده از روش های طراحی به روز و جدید آماده دیزاین سوله در تهران و طراحی سوله ارزان برای کارفرمایان عزیز در تمام نقاط کشور می باشد.

09143542404

09145395330

بارهای وارد بر سازه سوله:

حال میخواهیم بارهای وارده به اسکلت فلزی سوله را در مرحله طراحی سوله در تهران بررسی کنیم:

بارهای وارده به اسکلت فلزی سوله در مرحله طراحی سوله عبارتند از بار مرده، بار زنده، بار زنده سقف، بار برف متوازن، بار برف نامتوازن، بار باد، بار زلزله ای که در این قسمت از مطلب به بررسی آنها میپردازیم.

1-بار مرده :

بار مرده یا dead load ناشی از وزن پوشش سقف و پروفیل های زد در سوله می باشد. در مرحله دیزاین سوله در تهران و سایر نقاط کشور باید با محاسبه وزن اجزای پوشش سقف آن را لحاظ کرد و به سوله وارد کرد . در این مرحله باید طراح سوله برای دیزاین سوله ارزان مناسب ترین نوع پوشش سقف را در نظر بگیرد.

2-بار زنده سقف :

بار زنده سقف یا roof live load ناشی از وزن اجزای غیر ثابت در سقف سوله می باشد. برای دیزاین سوله ارزان و دیزاین سوله در تهران باید توسط طراح در اسکلت فلزی سوله لحاظ شود. تا در مرحله ساخت سوله و نصب سوله در تهران مورد و مشکلی پیش نیاید.

3-بار زنده:

بار زنده در اسکلت فلزی سوله و دیزاین سوله ارزان زمانی لحاظ می شود که سوله مورد نظر دارای طبقه باشد. در چنین شرایطی طراح برای طراحی سوله در تهران بار زنده طبقه را بر طبقه مورد نظر سوله وارد می کند.

4-بار برف :

بار برف دو نوع می باشد :
بار برف متوازن و بار برف نامتوازن که در هنگام وارد کردن بار برف نامتوازن جریان و جهت باد نیز در نظر گرفته می شود. بار برف در حالت کلی در مرحله دیزاین سوله در تهران و سایر نقاط کشور بر اساس ضریب برف گیر بودن شهر مورد نظر در نظر گرفته می شود. برای دیزاین سوله ارزان به اسکلت فلزی سوله وارد می شود.

5-بار باد :

بار باد نیز هم چون بار برف بر اساس منطقه محل اجرای پروژه محاسبه شده و به اسکلت فلزی سوله وارد می شود . طراح سوله برای طراحی در تهران بار باد را بر اساس ضریب بار باد شهرتهران محاسبه کرده و به سوله مورد نظر وارد می کند. بار باد در سوله بر اساس دو جهت که بحرانی ترین شرایط بار باد را دارد وارد می شود .با این نوع بارگذاری به یک دیزاین سوله ارزان و بهینه می‌رسیم.

6-بار زلزله :

بار زلزله در اسکلت فلزی سوله همچون بار زلزله در سایر ساختمان ها وارد می شود. برای مثال برای دیزاین سوله در تهران مطابق با ضریب زلزله در آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله بر اسکلت فلزی سوله وارد می شود.

طراحی سوله ارزان

بعضی بارهای جانبی دیگر نیز در سوله وجود دارد که در سوله های خاص معمولاً وارد می شود. مثل بار انباشتگی برف و بار جرثقیل و غیره که در صورت نیاز وارد می شود.

کلام آخر:

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله برای طراحی سوله ارزان و هم چنین دیزاین سوله در تهران آماده همکاری می‌باشد. طراحی و ساخت و نصب سوله با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت ویژگی مهم این مجموعه می باشد. برای مشاوره رایگان و طراحی و ساخت سوله با ما تماس بگیرید.

09143542404
09145395330

Comments (3)

  1. علیرضا
    آذر 28, 1400 \ب.ظ\30 1:49 ب.ظ

    مطالب بسیار عالی و آموزنده بود

    • mwadmin_barmaki
      آذر 28, 1400 \ب.ظ\30 2:49 ب.ظ

      ممنونم از توجه شما

    • امیر
      اردیبهشت 07, 1401 \ب.ظ\31 10:58 ب.ظ

      عالی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.