قیمت سوله در ایران با توضیح کامل هزینه های ساخت – ایمن ساز سوله

قیمت سوله در ایران با توضیح کامل هزینه های ساخت – ایمن ساز سوله

عوامل موثر در تعیین قیمت سوله در ایران

در تعیین قیمت سوله چه عواملی تاثیرگذارند؟ در این مقاله به بررسی تمامی عواملی پرداخته شده است که به نوعی در تعیین قیمت ساخت سوله موثر هستند. همانطور که می‌دانید سوله‌ها سازه‌هایی نه چندان پیچیده ولی به شدت کاربردی هستند. این سازه‌های صنعتی برای انواع کسب و کارهای تولیدی و صنعتی مناسب‌اند. همچنین با ایجاد فضای مناسب قادر به سازماندهی بخش‌های مختلف کار هستند. امروزه ضرورت وجود سوله‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست و صاحبان کسب و کار برای شروع کار خود و یا گسترش تولیدی‌ها، اقدام به خرید سوله می‌کنند. هر روز بر تعداد متقاضیان سوله در کشور اضافه می‌شود. که دست به استعلام قیمت سوله می‌زنند.

قبل از این که پروژه‌ای اغاز شود، ساخت سوله در راس کار قرار می‌گیرد. به عبارتی آغاز اجرای هر پروژه نیازمند ساخت سوله است. قطعا در این مرحله یکی از موضوعات مهم و حیاتی، بخصوص برای مجریان پروژه، قیمت سوله و هزینه ساخت آن می‌باشد. در ادامه این مطلب درباره قیمت سوله و تمامی عواملی که در تعیین این قیمت تاثیر دارند، صحبت شده است.

برای تعیین هزینه ساخت سوله در ایران می‌توانید با مجموعه ایمن ساز سوله همراه باشید. مجموعه ما در تلاش است تا بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را برای کارفرمایان عزیز جهت ساخت سوله در ایران ارائه دهد. برای دیدن عوامل موثر در تعیین قیمت سوله در تمام نقاط کشور می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: شرایط ساخت سوله

همچنین کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن یک مجموعه قوی در قسمت طراحی و یک تیم قوی در قسمت ساخت و اجرای پروژه آماده همکاری با کارفرمایان عزیز می‌باشد. کارفرمایان عزیز می‌توانند برای مشاوره رایگان جهت تعیین قیمت سوله در ایران با مجموعه ما در تماس باشند.

09143542404
09145395330
09201963032
09188086225

قیمت سوله در ایران

 

فاکتورهای موثر در قیمت سوله

قطعا ابعاد و اندازه سوله یکی از مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت سوله می‌باشد. ولی فقط معیار مساحت و متراژ تعیین کننده اصلی قیمت ساخت سوله نیست. عوامل دیگری نیز در برآورد قیمت این سازه صنعتی تاثیرگذارند.

برای مثال کاربری سوله، محل ساخت سوله، زمین و نوع آن، جنس متریال مورد استفاده در ساخت سوله، نحوه طراحی سوله، نوع فونداسیون، پوشش سقف و … از جمله عوامل مهمی هستند که در تخمین هزینه ساخت سوله موثر و مهم هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در ادامه به بررسی تک تک این عوامل و نقش آن‌ها در تعیین قیمت ساخت سوله پرداخته شده است.

کاربری سوله، مهم‌ترین فاکتور در تعیین هزینه سوله

این مسئله که سوله سفارشی شما به چه منظوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر بسیار زیادی در ابعاد و اندازه سوله خواهد داشت. از این رو لازم است تا قبل از اقدام به سفارش سوله، درباره کاربری مد نظر خود به شرکت سازنده اطلاع دهید. با این کار هم از مزایای ساخت تخصصی سوله و هم استعلام قیمت ساخت سوله آگاه می‌شوید و می‌توانید با اطمینان بیشتری نسبت به سفارش اقدام کنید. برای مثال در هنگام ساخت سوله ورزشی یا سالن همایش از جرثقیل استفاده نمی‌شود و همین امر سبب کاهش یافتن هزینه تولید سوله خواهد شد.

در مقابل برای ساخت سوله جهت نگهداری لوازم سنگین یا انبار، نیاز به استفاده از جرثقیل است که بر قیمت نهایی ساخت سوله می‌افزاید. اکنون با اهمیت تعیین کاربری سوله آشنا شدید و مرحله بعدی تعیین ابعاد و اندازه سوله است که تاثیر چشمگیری در قیمت نهایی سوله دارد.

ابعاد سوله و تاثیر آن در برآورد هزینه‌ها

دومین فاکتور مهم در تعیین قیمت سوله، ابعاد و ارتفاع سوله است. این آیتم تاثیر زیادی در قیمت نهایی و تمام شده سوله دارد. بهتر است بدانید که میزان استحکام هر سازه در مقابل نیروی باد، بستگی به ارتفاع سازه دارد. ارتفاع سوله در هر پروژه‌ای با دیگری متفاوت است. این تغییر ارتفاع ارتباط مستقیمی با میزان و نوع مصالح کاربردی دارد که در نهایت در هزینه ساخت سوله موثر است.

اندازه دهانه سوله و تاثیر آن بر قیمت ساخت سوله

از دیگر فاکتوهای مهم در تعیین قیمت ساخت سوله، اندازه دهانه سوله است. این بمورد در سطح کلی اندازه سوله و در نهایت قیمت آن تاثیر زیادی دارد. همچنین شکل سوله، قوسی و شیب‌دار بودن آن نیز از جمله عوامل مهم در هزینه نهایی ساخت سوله هستند. معمولا سوله‌های با سقف قوسی نسبت به سوله‌های ساده دارای هزینه بیشتری در ساخت هستند. زیرا در ساخت سوله با سقف قوسی، میزان پرتی و دورریز ورق مصرفی بیشتر است.همین امر باعث افزایش قیمت ساخت سوله می‌شود.

محل ساخت سوله و نقش آن در برآورد هزینه

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام برآورد قیمت سوله، محل احداث سوله است. این مورد ارتباط مستقیمی با قیمت ساخت سوله دارد. در حقیقت خاک محل ساخت سوله و پایداری زمین آن از لحاظ جنس و تراکم خاک اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر زمین مورد نظر شما دارای خاک سست باشد. قبل از هر کاری نیاز است تا خاک منطقه مورد نظر مقاوم سازی شده و بستر مناسبی برای ساخت و احداث سوله فراهم شود. همین مسئله در قیمت نهایی سوله نیز موثر است.

اقلیم منطقه مورد نظر نیز در تعیین قیمت نهایی سوله بسیار تاثیرگذار است. برای مثال میزان بارش برف و باران، میزان رطوبت هوا و از همه مهم‌تر وزش باد جزو فاکتورهای ضروری در هنگام طراحی و ساخت سوله هستند، که باید به آن‌ها توجه شود. رعایت برخی اصول برای مقاوم سازی سوله و طراحی بهینه آن در مقابل این ویژگی‌های طبیعی، سبب تغییر هزینه ساخت سوله می‌شود.

برای مثال مناطقی که در معرض وزش باد شدید هستند. باید در هنگام طراحی و ساخت سوله مورد توجه قرار بگیرند. همچنین استانداردهایی برای افزایش استحکام دیوار و سقف سوله رعایت شود. از آنجایی که هزینه اصلی سوله مربوط به دیوار و سقف آن است. در نتیجه نوع طراحی سوله در مناطق بادگیر سبب تغییر هزینه ساخت سوله نیز خواهد شد.

مصالح مورد نیاز در ساخت سوله

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت سوله، هزینه مصالح است. با توجه به وجود انواع ورق‌ها و مصالح با کیفیت مختلف در بازار، بهتر است به سراغ مصالح با کیفیت ورق‌های فولاد مبارکه اصفهان بروید. این مصالح طرفداران زیادی دارد و امتحان خود را پس داده است. نوع مصالح و کیفیت آن‌ها تاثیر مستقیمی در هزینه نهایی سوله دارد. توصیه می‌شود برای ساخت سازه صنعتی مانند سوله که جزو سازه‌های پر اهمیت است، حتما از بهترین مصالح و ورق‌ها استفاده کنید. البته در این مورد جای هیچ نگرانی نیست، زیرا شرکت ایمن ساز سوله و تیم مجرب آن، سوله مورد نظر شما را با بهترین مصالح و بهینه‌ترین قیمت به شما تحویل خواهد داد.

در ساخت سوله از آهن آلات به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال ورق، تیر آهن، ناودانی و نبشی از مقاطع بسیار مهم و کاربردی هستند که در ساخت سوله بکار گرفته می‌شود. تحریم‌ها و تغییر قیمت دلار به صورت روزانه در ایران باعث ایجاد نوسان و تغییر قیمت فولاد می‌شود. لذا در تعیین هزینه ساخت سوله، قیمت روز آهن اهمیت زیادی دارد. مطابق با قیمت آهن، هزینه نهایی سوله کاهش یا افزایش می‌یابد. همچنین بهتر است در هنگام بودجه بندی برای سوله خود به سایر فاکتورها مانند عایق، سقف و سایدینگ نیز دقت کنید که در تعیین قیمت سوله تاثیرگذارند.

فیمت سوله

مصالح سقف و دیوار سوله و نقش ان در تعیین قیمت سوله

در کنار آهن آلات، تجهیزات و مصالح دیگری مانند لوله ورق فولادی و … وجود دارند که در هنگام تولید سوله از آن‌ها استفاده می‌شود. در اکثر موارد در پوشش سقف سوله از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود. همچنین در پوشش دیوارها نیز مصالح مختلفی مانند آجر بکار گرفته می‌شود. در نتیجه تمامی این مصالح در تعیین قیمت نهایی سوله موثرند.

برای اطلاع از تعیین هزینه ساخت سوله در ایران و همچنین هزینه‌های موجود در اجرای یک پروژه سوله سازی می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: ایمن ساز سوله.
همچنین برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله ارزان در گیلان و سایر نقاط کشور می‌توانید با مجموعه ما در تماس باشید. مشاوران مجموعه ما تمام تلاش خود را می‌کنند، تا کارفرمایان عزیز را به خوبی راهنمایی نمایند. همچنین مشاوران ما تمام تلاش خود را جهت راهنمایی درست و با اطلاعات مهندسی و فنی انجام خواهند داد.

09333475382

09143542404

09145395330

09201963032

 کلام آخر:

نکات مهمی در بحث تعیین هزینه ساخت سوله در ایران وجود دارد. باید تمام کارفرمایان و اشخاصی که قصد احداث و ساخت سوله را دارند حتما به تمام این نکات توجه کنند. معمولاً روال کار بدین شکل است که که باید تمامی کارفرمایان با طراح سوله خود به جمع‌بندی برسند. سپس طراح آن سوله و آن مجموعه باید بهینه‌ترین شرایط ممکن را برای زودتر به بهره‌برداری رساندن سوله مورد نظر لحاظ کند. کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن تیم طراحی و ساخت قوی آماده مشاوره و ساخت سوله و تعیین قیمت سوله برای تمام کاربران عزیز در سراسر کشور ایران می‌باشد.

امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما مخاطبان عزیز سودمند بوده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا انتقادی لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. از همراهی شما عزیزان تا انتهای این مقاله بسیار ممنون و مفتخریم.

Comments (5)

  1. سهیلی
    خرداد 01, 1402 \ق.ظ\31 10:15 ق.ظ

    بسیار عالی

  2. علی
    خرداد 02, 1402 \ب.ظ\31 12:47 ب.ظ

    بسیار عالی و آموزنده

  3. پرهام
    خرداد 13, 1402 \ق.ظ\31 11:32 ق.ظ

    هزینه سوله 3000 متری چقدر میشه؟

    • mwadmin_barmaki
      تیر 05, 1402 \ب.ظ\31 3:07 ب.ظ

      450 میلیون تومان

  4. تیر 05, 1402 \ب.ظ\31 6:12 ب.ظ

    […] 09201963032 همچنین برای بررسی نکات ساخت سوله و قیمت سوله می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرموده و مطالب را مطالعه کنید : استعلام قیمت ساخت سوله. […]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.