هزینه ساخت سوله با توضیحات کامل در تمام نقاط کشور_ ایمن ساز سوله

هزینه ساخت سوله با توضیحات کامل در تمام نقاط کشور_ ایمن ساز سوله

در هنگام ساخت سوله، یک کارفرما باید نکات زیادی را در نظر بگیرد. در نظر گرفتن این نکات برای کنترل هزینه ساخت سوله بیسار مهم و حیاتی می‌باشد. با در نظر گرفتن این نکات قیمت سوله، در واقع قیمت هر متر مربع سوله را می‌توان تا حد زیادی کنترل نمود. با افزایش قیمت متریال و مصالح اولیه، کنترل این هزینه ها بسیار ضروری است. تا کارفرمایان و کارآفرینان بتوانند با سهولت پروژه‌ی خود را به مرحله بهره‌برداری برسانند، تا به تولید در کشور کمک کنند. در این مقاله ما به تمام نکاتی که برای کنترل هزینه ساخت سوله باید در نظر گرفته شود پرداخته‌ایم.

کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله دارای تیم طراحی قوی و هم چنین تکنسین فنی و مهندسان مجرب در بحث ساخت سوله می باشد. که می توانند هزینه ساخت سوله را تا حد زیادی برای کارفرمایان و کارآفرینان عزیز کاهش دهند. تمامی افرادی که قصد ساخت سوله دارند می‌توانند با مجموعه ایمن ساز سوله تماس گرفته، و ضمن گرفتن مشاوره رایگان از قیمت هر متر مربع سوله در سال ۱۴۰۱ اطلاعات حاصل فرمایند:

09143542404
09145395330
09333475382

هم چنین می‌توانید برای مشاهده نمونه کارهای مجموعه ایمن ساز سوله به آدرس اینستاگرام شرکت imensazsuleh@ مراجعه کنید. تمامی نمونه کارها و نکات ساخت سوله در اینستاگرام شرکت موجود است.

عوامل موثر در هزینه ساخت سوله:

1-وزن سوله:

از آنجایی که مصالح اولیه یک سوله بر اساس وزن خرید و فروش می‌شوند، در نتیجه هزینه ساخت سوله به وزن سوله وابسته است. متریال مصرفی شامل ورق سیاه، پروفیل های فولادی مثل میلگرد، و قوتی و پرلین می‌باشند. تمامی این متریال بر اساس وزن خود خرید و فروش می‌شوند. در نتیجه برای کنترل قیمت هر متر مربع سوله باید وزن سوله کنترل شود.
برای کنترل وزن سوله باید سازه یا همان اسکلت فلزی سوله به صورت بهینه طراحی شود. (به اصطلاح بهینه سازی شود.)
برای این امر یک چهارچوب مهندسی وجود دارد. به این گونه که سازه طراحی شده باید بر اساس بارهای وارده به سازه وارد شود. بارهای وارده به سوله عبارتند از: بار باد، بار برف، بار زلزله بار مرده و بار زنده. سازه طراحی شده باید استحکام کافی را در برابر تمامی این بارهای وارده داشته باشد. اما برخی از طراحان، سازه را بیش از حد دست بالا می‌گیرند. که در این مواقع باید سازه بهینه سازی شود. در بهینه سازی، وزن سازه متعادل می‌شود. که این امر سبب کنترل قیمت سوله خواهد شد.

هزینه ساخت سوله

۲-متریال و مصالح مصرفی در ساخت سوله:

قیمت متریال و مصالح اولیه که در ساخت سوله مورد استفاده قرار می‌گیرند، بر اساس کیفیت متفاوت است. معمولاً متریال مصرفی با کیفیت بالا که دارای دوام بیشتری هستند، قیمت بالاتری دارند. این متریال شامل آهن آلات، رنگ، پیچ و مهره و جوش های سازه می‌باشند.
تمامی کارفرمایان باید این نکته را در نظر داشته باشند ارزان ترین متریال و مصالح همان با دوام ترین آنهاست. زیرا که هزینه‌های نگهداری آن کاهش می یابد. هم چنین از طرفی عمر مفید سوله شما افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه کیفیت و نوع مصالح و متریال مصرفی در هزینه ساخت سوله تاثیر مستقیم خواهد داشت. و قیمت هر متر مربع سوله به این صورت مشخص خواهد شد.

3-ابعاد سوله و ارتفاع آن:

ابعاد سوله شامل طول و عرض و ارتفاع سوله می باشد. این ابعاد تأثیر مستقیم بر روی قیمت سوله دارند. هرچه ارتفاع سوله بالاتر رود، قطعاً وزن سوله نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه با افزایش وزن سوله هزینه برای ساخت یک سوله نیز افزایش می‌یابد. از طرفی دیگر با افزایش دهانه یا همان عرض سوله وزن صورت افزایش می یابد. چون بار متحمل توسط سوله افزایش می یابد و این یک امر طبیعی است. در بعضی موارد با افزایش دهانه سوله ممکن است به ستون وسط نیز احتیاج پیدا کنیم تا از استحکام سوله مطمئن شویم.
در هنگام انتخاب طول سوله باید سعی کنیم طول سوله مضربی از عدد ۶ باشد. علت این امر این است که بیشتر پروفیل های مصرفی در کلاف کشی طولی سوله در این ابعاد تولید می شود. این پروفیل ها شامل قوتی، پرلین و میلگرد می باشد. در نتیجه انتخاب ابعاد درست به صورت مستقیم در هزینه ساخت سوله تاثیر دارد.

4-محل ساخت سوله:

محل ساخت سوله نیز در قیمت سوله تاثیر مستقیم دارد. در صورت وجود فاصله بین کارگاه ساخت سوله و محل اجرای پروژه هزینه بالاتر می روند. چرا که هزینه حمل متریال به کارگاه و هم چنین هزینه حمل سوله به محل اجرای پروژه نیز به آن اضافه می شود. باید تمامی کارآفرینان و کارفرمایان به این نکته دقت کنند. و سپس برای ساخت سوله اقدام کنند. در این صورت می توانند هزینه های ساخت سوله را کنترل کند. هم چنین از طرفی دیگر برخی از شهرهای کشور دارای بارهای باد و برف زیادی هستند. به اصطلاح به این شهرها باد گیر و برف گیر می‌گویند. در این شهرها وزن سازه بر اساس طراحی که انجام می‌شود بالا می‌رود. در نتیجه با بالا رفتن وزن سازه قیمت سوله نیز افزایش پیدا خواهد کرد. و این امر نیز باید مورد توجه کارفرمایان باشد که قصد احداث سوله دارند.

برای بررسی شرایط ساخت سوله و هم چنین اطلاع از قیمت هر متر مربع سوله به لینک مقابل مراجعه کنید : قیمت ساخت سوله

هم چنین می‌توانید برای مشاوره رایگان جهت احداث سوله با مناسب ترین قیمت و نحوه اجرای سوله با ما تماس بگیرید:

09143542404
09145395330
09333475382

قیمت هر مترمربع سوله

5-کاربری سوله مورد نظر:

کاربری یک سوله در قیمت آن هم تاثیر خواهد داشت. در کاربری‌های خاص مانند کارخانه‌های تولید پروفیل و آهن معمولاً سازه سنگین می‌شود، تا از تمام ظرفیت صورت استفاده شود. در برخی موارد از جرثقیل های سقفی نیز در سوله استفاده می‌شود. هم چنین در سوله های سردخانه ای برای افزایش ظرفیت سردخانه معمولاً ارتفاع سازه را بالا می‌برند. هم چنین دهانه های سوله های سردخانه ای معمولاً زیاد می‌باشد. تمامی این عوامل در وزن سازه تاثیر خواهد داشت. و در نتیجه با بالا و پایین شدن وزن سازه، هزینه ساخت سوله نیز تغییر خواهد کرد. که یک امر مهم برای تمامی کارفرمایان و کارآفرینان می‌باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

کلام آخر:

عوامل زیادی در مشخص کردن قیمت هر متر مربع سوله دخیل هستند. که باید تمام کارفرمایان و کارآفرینان به آن توجه کنند. این عوامل که در قیمت سوله تأثیر دارند عبارتند از:1- وزن سوله 2- متریال و مصالح مصرفی در ساخت سوله 3- طول و عرض و ارتفاع سوله 4- محل ساخت سوله و اجرای پروژه ۵-کاربری سوله مورد نظر.
با در نظر گرفتن گزینه مناسب در این عوامل کارآفرین می‎تواند هزینه های سوله خود را تا حدود زیادی کنترل کند. کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن تیم فنی حرفه ای آماده ساخت سوله و سردخانه در تمام نقاط کشور برای کارفرمایان عزیز می‌باشد. برای استعلام قیمت سوله و مشاهده مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

09145395330
09143542404
09333475382

Comments (8)

  1. علیرضا
    فروردین 25, 1401 \ب.ظ\31 6:53 ب.ظ

    بسیار عالی و آموزنده

  2. امیر
    فروردین 25, 1401 \ب.ظ\31 8:02 ب.ظ

    کامل و مفیدبود

  3. سلطانی
    فروردین 29, 1401 \ق.ظ\31 11:51 ق.ظ

    خسته نباشید ویژه خدمت مجموعه فوق العاده ایمن ساز سوله

  4. تیر 02, 1401 \ب.ظ\31 4:33 ب.ظ

    […] همچنین می توانید برای اطلاع از هزینه ساخت سوله به خصوص سوله مرغ‌داری به لینک مقابل مراجعه کنید: هزینه ساخت سوله. […]

  5. تیر 26, 1401 \ب.ظ\31 5:27 ب.ظ

    […] برای اطلاع از شرایط و قیمت ساختن سوله در قزوین و سایر نقاط کشور می توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: قیمت ساخت سوله در قزوین […]

  6. فرهاد
    تیر 28, 1401 \ب.ظ\31 4:24 ب.ظ

    بسیار عالی بود

  7. فرهاد
    تیر 28, 1401 \ب.ظ\31 4:25 ب.ظ

    عالی بود ایمن ساز سوله

  8. اردیبهشت 23, 1402 \ب.ظ\31 10:36 ب.ظ

    […] کارخانه صنعتی ایمن ساز سوله با دارا بودن تیم طراحی قوی، در بحث طراحی و ساخت سوله گاوداری آماده مشاوره، طراحی و ساخت و نصب گاوداری برای تمام مشتریان و کارفرمایان خواهد بود. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید. 09145395330 09333475382 09143542404 و هم چنین برای مشاهده هزینه ساخت سوله می توانید به لینک مقابل مراجعه کنید:قیمت اجرای سوله گاوداری […]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.