سوله سنگین با قیمت ارزان – انواع سوله سنگین – ایمن ساز سوله

سوله سنگین با قیمت ارزان – انواع سوله سنگین – ایمن ساز سوله

سوله‌ها در حالت کلی دو نوع دارند. سوله‌ها به دو نوع سوله سبک و سوله سنگین تقسیم می‌شوند. سوله های تیرورقی نوع قدیمی سوله محسوب می‌شود. سوله سبک و سوله سنگین هر کدام با تکنولوژی و ویژگی خاص خود ساخته می‌شوند. سوله سنگین معمولاً به خاطر وزن بالا قیمت بالاتری دارد. ولی سوله سنگین با قیمت ارزان نیز می‌توان ساخت. برای ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان باید به نکات مهمی توجه شود. این نکات در مراحل طراحی و ساخت است. قبل از ظهور سوله سبک، سوله سنگین تنها نوع سوله موجود در فضای صنعتی کشور بود.

از این نوع سوله می‌توانیم برای اجرای سازه‌های آهنی مختلف استفاده کنیم. سوله تیرورقی یک نوع سوله با قطعات فولادی نوردی مختلف است. این قطعات شامل انواع قطعات نوردی و آماده، و همچنین قطعات جوشی آماده شده در کارگاه سوله سازی است. تمامی این قطعات با محاسبات مهندسی دقیق در کنار هم قرار می‌گیرند و به هم متصل می‌شوند. اتصالات اینگونه سوله ها معمولاً به صورت پیچ و مهره و با مقاومت بالا می‌باشد.

برای ساخت انواع سوله سنگین با قیمت ارزان با مشاوران مجموعه ایمن ساز سوله در تماس باشید:

09188086225
09143542404
09201963032
09145395330

همچنین برای دیدن نمونه کارهای انواع سوله سبک و سوله سنگین با قیمت ارزان به اینستاگرام مجموعه ایمن ساز سوله مراجعه فرمایید: @imensazsuleh

سوله سنگین با قیمت ارزان

مزایا و معایب سوله سنگین

سوله‌ های تیرورقی نیز مانند سوله سبک یک سری معایب و مزایا دارند. کارفرما باید تمامی معایب و مزایای سوله تیرورقی را بداند. سپس بر اساس آن اقدام به انتخاب نوع سوله خود بکند. به همین جهت برای ساخت یک سوله سنگین با قیمت ارزان ویژگی‌های سوله های تیرورقی را بررسی خواهیم کرد.

مزایای سوله سنگین

۱-استحکام بالا:

سوله‌های تیرورقی استحکام بسیار بالایی دارند. این نوع سوله‌ها برای هر نوع کاربری می‌توان استفاده کرد. برخی از کاربری‌های خاص، سوله‌هایی با استحکام بالا نیاز دارند. به خاطر استحکام بالا، سوله‌های تیرورقی در اکثر ابعاد بدون هیچ مشکلی ساخته می‌شوند. بنابراین می‌توان یک سوله سنگین با قیمت ارزان را به راحتی و با استحکام بالا ساخت و به مرحله بهره‌برداری رساند.

۲-مناسب بودن برای تمامی ابعاد و اندازه ها :

سوله های تیرورقی برای ابعاد کوچک و متوسط بسیار مناسب و کاربردی است. در ابعاد کوچک و متوسط هم مقاومت و هم استحکام بالا دارد. و همچنین صرفه اقتصادی دارد و کاملاً اکونومی است. برای ابعاد بزرگ و بسیار بزرگ نیز از سوله تیرورقی با قیمت ارزان استفاده می‌شود. این سوله‌ها بر اساس جایگذاری سوله در سایت پلان زمین، برای ابعاد کوچک و متوسط و بزرگ طراحی می‌شوند. در ابعاد بزرگ با پخش شدن بارهای وارده بر سازه به خوبی می‌شود سوله های تیرورقی را بهینه سازی کرد.

۳-قابلیت اجرا در هر اقلیم :

سوله تیرورقی را می‌توانیم در تمامی اقلیم‌ها بسازیم و به مرحله بهره‌برداری برسانیم. سوله های تیرورقی با قیمت مناسب در مناطق گرمسیر و سردسیر قابل اجرا می‌باشد. سوله تیرورقی بر اساس بارهای بارش برف و بار باد در هر منطقه طراحی و اجرا می‌شود. بنابراین هم در مناطق با بارش زیاد و هم مناطق بادگیر می‌توان سوله سنگین با قیمت ارزان اجرا کرد.

معایب سوله تیرورقی

۱-وزن بالا :

به دلیل استفاده از ورق فولادی در ساخت سوله سنگین، این سوله‌ها وزن بالایی دارند. با بالا رفتن وزن، هزینه ساخت و بهره‌برداری سوله نیز افزایش خواهد یافت. برای جلوگیری از این اتفاق باید سوله را بهینه سازی کنیم. بهینه سازی بر اساس استانداردهای مهندسی و بارهای وارد بر سازه صورت می‌پذیرد. بر اساس بارهای وارده المان‌های تشکیل دهنده سوله تیرورقی طراحی و در کارگاه سوله سازی ساخته می‌شوند. بدین ترتیب سوله سنگین با قیمت ارزان ساخته می‌شود. این سوله سنگین با قیمت ارزان به منطقه اجرا و نصب پروژه حمل می شود. سپس در آنجا نصب و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

۲-هزینه بالای فونداسیون :

فونداسیون یک سوله بر اساس وزن سوله و بارهای وارده طراحی و ساخته می‌شوند. فونداسیون سوله تیرورقی، معمولا هزینه ساخت بالا دارد. علت این امر افزایش میلگرد و بتن مصرفی به خاطر وزن بالای سازه می‌باشد. با بهینه سازی سوله تیرورقی ورق برمی‌گردد. با بهینه سازی، ما می‌توانیم یک سوله سنگین با قیمت ارزان تهیه کنیم. بر همین اساس فونداسیون سوله نیز بهینه سازی می‌شود. به این شکل هزینه احداث فونداسیون سوله تیرورقی نیز کنترل می‌شود.

برای ساخت سوله تیرورقی با قیمت مناسب و به صرفه و همچنین سوله سبک با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت، در تمام مناطق کشور می‌توانید با مجموعه ایمن ساز سوله در تماس باشید:

09145395330
09143542404
09333475382

مشاوران مجموعه ما تمام تلاش خود را خواهند کرد، تا بهترین مشاوره را به کارفرمایان عزیز بدهند. همچنین برای دیدن شرایط ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان و همچنین استعلام قیمت سوله می‌توانید به لینک مقابل مراجعه فرمایید: استعلام قیمت سوله

سوله سازی

مراحل ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان

هر سازه‌ای مراحل ساخت خود را دارد. سوله تیرورقی نیز مانند تمامی سازه‌ها شرایط و مراحل اجرا و ساخت خاص خود را دارد. اکثر این مراحل در کارگاه سوله سازی انجام می‌شود. در واقع مهم‌ترین مراحل ساخت سوله تیرورقی در کارگاه و در شرایط خاص انجام می‌شود. زیرا که مقاومت سازه به این مراحل بستگی دارد. اصلی‌ترین مراحلی که می‌توانیم برای ساخت سوله تیرورقی معرفی کنیم عبارتند از:

۱-طراحی سوله تیرورقی :

طراحی باید به صورت اصولی و مهندسی باشد. طراح باید بر اساس بارهای وارده سوله تیرورقی را طراحی کند. سپس باید دفترچه محاسبات برای سوله تیرورقی آماده شود. وجود دفترچه محاسبات لازمه اخذ مجوزهای ساخت از مراجع و ادارات مربوطه می‌باشد. طراحی یک سوله تیرورقی باید به صورت بهینه باشد. بهینه سازی لازمه طراحی برای ساخت یک سوله سنگین با قیمت ارزان می‌باشد. با بهینه سازی، ما وزن سوله خود را کاهش می‌دهیم. وزن یک سوله تیرورقی ارتباط مستقیم با هزینه‌های ساخت دارد. بدین ترتیب ما یک سوله سنگین با قیمت ارزان خواهیم داشت. همچنین در طراحی باید تمامی استانداردهای مهندسی و آیین نامه مقررات ملی ساختمان و بارهای وارده بر سازه لحاظ شود. در واقع طراحی سوله تیرورقی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل ساخت سوله تیرورقی می‌باشد. مجموعه ایمن ساز سوله با طراحی بهینه، یک سوله سنگین با قیمت ارزان به کارفرمایان عزیز ارائه می‌دهد.

۲-خاکبرداری محل اجرای سوله تیرورقی:

خاکبرداری محل اجرای سوله تیرورقی مراحل مختلفی دارد. بعد از خاکبرداری باید محل اجرای فونداسیون سوله تسطیح شود. منظور از تسطیح شدن رفع شیب در محل اجرای فونداسیون سوله و نصب سوله تیرورقی می‌باشد. عدم تسطیح و وجود شیب در محل اجرای فونداسیون سبب بروز مشکلات زیادی در مرحله بهره‌برداری خواهد شد. مهمترین مشکل، نشست نامتوازن سوله خواهد بود. بنابراین برای ساخت یک سوله تیرورقی با قیمت مناسب باید به تسطیح زمین و رفع شیب توجه ویژه‌ای کرد.

۳-اجرای فونداسیون :

فونداسیون سوله بر اساس محاسبات مهندسی بهینه‌سازی و طراحی می‌شود. بر اساس نقشه‌های طراحی شده باید فونداسیون سوله اجرا شود. در اجرای فونداسیون سوله باید تمامی نکات استاندارد اجرا رعایت شود. باید تمامی میلگردها بر اساس نقشه‌ها برش کاری و خمکاری شود. سپس باید بر اساس ابعاد موجود در نقشه، قالب بندی اجرا شود. قالب بندی به منظور بتن‌ریزی می‌باشد. در این مرحله باید به جایگزاری بولت ها و صفحه زیر ستون نیز توجه کافی شود. برای اجرای فونداسیون سوله تیرورقی باید تمامی نکات فوق رعایت شود.

۴-ساخت سوله های سنگین در کارگاه :

تمامی مراحل ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان در کارگاه سوله سازی انجام می‌شود. برای مقاومت بالا تمامی جوش‌ها تحت گاز محافظ یا زیر پودری اجرا می‌شود. تمامی المان‌های تشکیل دهنده سوله تیرورقی بر اساس نقشه‌های طراحی شده برش می‌خورد. بعد از برش کاری به مرحله مونتاژ کاری می‌رویم. بعد از اینکه قطعات توسط خالجوش مونتاژ شدند، به مرحله جوشکاری می‌روند. بعد از مرحله جوشکاری قطعات به کارگاه رنگ می‌روند. رنگ آمیزی قطعات تشکیل دهنده سوله تیرورقی، بر اساس کاربری سوله می‌باشد. بدین ترتیب مرحله چهارم از ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان در داخل کارگاه سوله سازی پایان می‌پذیرد.

۵-حمل و نصب سوله سنگین :

بعد از اتمام مرحله ساخت سوله تیرورقی در کارگاه، وارد مرحله حمل و نصب می‌شویم. ابتدا سوله از کارگاه سوله سازی بارگیری می‌شود. بعد از بارگیری به محل نصب و بهره‌برداری سوله منتقل می‌شود. سپس اکیپ نصب پروژه، شروع به نصب سوله تیرورقی می‌کند. حمل و نصب سوله هزینه خاص خود در اجرای یک پروژه سوله تیرورقی را دارد. بنابر این باید کارفرما به حمل و نصب سوله خود توجه کافی را بکند. با کنترل هزینه‌های حمل و نصب سوله تیرورقی، ما می‌توانیم یک سوله سنگین با قیمت ارزان به کارفرما ارائه دهیم. نصب پروژه یک مرحله مهم در استحکام سازه نیز می‌باشد. عدم نصب صحیح و اصولی می‌تواند استحکام سوله تیرورقی را پایین بیاورد.

کاربرد سوله سنگین

سوله های تیرورقی همانند سوله سبک کاربرد گسترده‌ای در صنعت کشور دارد. برای کاربری‌های مختلف از سوله های تیرورقی استفاده می‌شود. تمامی کاربری‌ها می‌توانند از سوله تیرورقی استفاده کنند. مهمترین نکته در کاربرد سوله تیرورقی، بهینه سازی سوله می‌باشد. با بهینه سازی ما می‌توانیم یک سوله سنگین با قیمت ارزان داشته باشیم. در این قسمت از مقاله برخی از کاربردهای سوله سنگین را برمی‌شماریم.

۱-انبار و سالن صنعتی :

سوله‌های تیرورقی برای ساخت انواع انبارها و سازه‌های صنعتی در ابعاد کوچک تا متوسط کاربرد دارند. همچنین اکثر سالن‌های صنعتی و انبارها و سالن‌های تولید کارخانجات، سوله تیرورقی می‌باشند. سالن‌های تولید کارخانجات و سالن‌های صنعتی در ابعاد متوسط و بزرگ اجرا می‌شوند. تمامی کارفرمایان که سالن‌ های صنعتی می‌سازند، به بهینه سازی توجه ویژه‌ای دارند.

۲-مرغداری و دامداری :

معمولا مرغداری‌ها و دامداری‌ها در ابعاد بزرگ اجرا می‌شوند. طول سوله‌های مرغداری و دامداری نسبت به سایر کاربری‌ها بسیار زیاد است. برای سالن‌های مرغداری و دامداری از سوله سنگین با قیمت ارزان استفاده می‌شود.

۳-سالن های ورزشی :

سالن‌های ورزشی ابعاد خاص و استاندارد خاص خود را دارند. سالن‌های ورزشی با کاربری‌های مختلف فوتسال، والیبال، استخر و … اجرا می شوند. برای اجرای تمامی سالن‌های ورزشی از سوله تیرورقی استفاده می‌شود. سوله سنگین با قیمت ارزان، استحکام و مقاومت مورد نظر برای اجرای سالن‌های ورزشی را دارد.

۴-فروشگاه های بزرگ و سایر کاربری ها :

تمامی مراکز خرید و میدان‌های تره بار ابعاد بزرگی دارند. برای ساخت تمامی فروشگاه‌های بزرگ و بازارچه‌های خودرو و مصالح و تره بار از سوله‌ سنگین با قیمت ارزان استفاده میشود. سوله تیرورقی به راحتی می‌تواند ابعاد و استحکام مورد نظر را برای این گونه فروشگاه‌ها و مراکز تامین کند. برای مشاوره رایگان جهت ساخت سوله خود با مشاوران مجموعه ایمن ساز سوله در تماس باشید:

09143542404
09201963032
09188086225

کلام آخر

سوله سنگین شرایط خاص خود را برای ساخت و بهره‌برداری دارد. کارفرمایان می‌توانند سوله سنگین با قیمت ارزان را برای کاربری‌های مختلف اجرا کنند. سوله‌های سنگین استحکام و مقاومت بالا دارند. علت این امر طراحی و ساخت استاندارد و مهندسی می‌باشد. طراحی سوله سنگین بر اساس بارهای وارد منطقه میباشد. همچنین ساخت سوله سنگین با قیمت ارزان در داخل کارگاه سوله سازی صورت می‌پذیرد. جوشکاری در داخل کارگاه سوله سازی تحت گاز محافظ می‌باشد. جوشکاری تحت گاز محافظ، مقاومت بسیار بالایی دارد. همین امر سبب افزایش مقاومت سوله سنگین نسبت به سوله سبک می‌باشد. کارفرمایانی که قصد ساخت انواع سالن‌های صنعتی، مرغداری، گاوداری، آشیانه هواپیما، سالن ورزشی و…دارند، می‌توانند سوله سنگین را انتخاب کنند. هزینه ساخت یک سوله های تیرورقی بعد از بهینه سازی بسیار کاهش پیدا می‌کند. مجموعه ایمن ساز سوله تمام تلاش خود را می‌کند، تا یک سوله سنگین با قیمت ارزان برای کارفرمایان عزیز فراهم آورد.

Comments (5)

  1. سبحانی
    تیر 26, 1402 \ب.ظ\31 1:23 ب.ظ

    بسیار عالی و کاربردی

    • mwadmin_barmaki
      تیر 28, 1402 \ب.ظ\31 12:04 ب.ظ

      ممنونم

  2. قاسملو
    تیر 26, 1402 \ب.ظ\31 1:37 ب.ظ

    ممنون از مطالب خوبتون

  3. نوید
    تیر 26, 1402 \ب.ظ\31 1:48 ب.ظ

    عالی و آموزنده

  4. OlpBah
    تیر 29, 1402 \ب.ظ\31 5:54 ب.ظ

    Hi!
    Earn every MINUTE without limit of 100, 200, 500, 1000 and whiter Dollars USA, there are NO limits!
    Instant withdrawal!
    + Demo account!
    + Free Signals!
    + Free training!
    + *PROMO-CODE: OLYMPOLYMP
    *From $50 +30% to deposit!
    WARNING! If you are trying to access the site from the following countries, you need to enable VPN which does not apply to the following countries!
    Australia, Canada, USA, Japan, UK, EU (all countries), Israel, Russia, Iran, Iraq, Korea, Central African Republic, Congo, Cote d’Ivoire, Eritrea, Ethiopia, Lebanon, Liberia, Libya, Mali, Mauritius, Myanmar, New Zealand, Saint Vincent and the Grenadines, Somalia, Sudan, Syria, Vanuatu, Yemen, Zimbabwe.
    Sign up and start earning from the first minute!
    The promo code is valid through this link only!
    https://trkmad.com/101773/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.